(P) De ce în România nu se va circula mai ușor în 2024. Cătălin Drulă: Șase minciuni ale ministrului Grindeanu la dezbaterea bugetului Transporturilor

(P) De ce în România nu se va circula mai ușor în 2024. Cătălin Drulă: Șase minciuni ale ministrului Grindeanu la dezbaterea bugetului Transporturilor
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Ministrul PSD, Sorin Grindeanu, a venit la dezbaterea bugetului Ministerului Transporturilor pentru 2024 doar cu promisiuni goale sau chiar minciuni. Asta dovedește, încă o dată, fie că nu înțelege domeniul pe care îl conduce, fie că dorește, cu rea intenție, inducerea parlamentarilor în eroare.

Cătălin Drulă, președinte USR și președinte al Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, demontează, punct cu punct, fiecare minciună:

• Promisiunea 1: „La anul, pe A0 Sud, undeva în luna iulie se va circula de la A1 la A2, pe întreg traseul”.
Realitatea: Șanse minime să se întâmple chiar și pe final de 2024, este exclus în iulie.

ADVERTISING

• Promisiunea 2: „La anul se va circula pe întreg traseul de la Craiova la Pitești pe drumul expres”.
Realitatea: Șansele sunt minime, în condițiile în care tronsoanele 1 și 4 sunt la 40-50% și mobilizarea pe șantiere nu e ce ar trebui să fie.

• Promisiunea 3: „Pe A7, deși doar 4 loturi din 13 au termen de finalizare pe durata anului 2024, eu vă spun că vom finaliza 6, dacă nu chiar 7 loturi din autostrada A7, înainte de termen… de la Buzău la Focșani pe toate cele 4 loturi, 2 loturi din 3 de la Ploiești la Buzău”.

Realitatea: Stadiile de execuție pe diversele loturi sunt între 0 și 30%, ar fi un miracol să se inaugureze două loturi, darămite șapte.

ADVERTISING

• Promisiunea 4: „Pe drumul expres Brăila - Galați, în mai, iunie, va fi finalizat și drumul expres”.
Realitatea: Mai e enorm de mult de lucru la podul peste Siret, o structură complexă în arc, care e abia la început, este complet exclus să poată fi terminat în mai sau iunie.

• Promisiunea 5: „Undeva între Crăciun și Anul Nou, în mod sigur 17 km din lotul 2 de pe A0 Sud, eu sper să fie 23, compania care face această lucrare să termine și cei 7 km de la DN5 la DN4, astfel încât să fie 23 de km recepționați pe A0 Sud, în mod sigur vor fi 16”.
Realitatea: se vor deschide doar 10 km pe A0 Sud anul acesta.

ADVERTISING

• Promisiunea 6: „Până la sfârșitul lui 2024, minimul de km pe care să-i dăm în circulație, de autostradă și drum expres să fie de 250, este perfect realizabil”.
Realitatea: O estimare realistă (care include chiar și amânările de anul acesta) este de cel mult 100 km anul viitor, mult sub cei 250 km promiși de Grindeanu.

Președintele USR atrage atenția că la toate aceste minciuni se adaugă alocările insuficiente pentru o serie întreagă de proiecte care ar trebui să facă progrese semnificative în 2024:

• Pe Autostrăzile Moldovei e cea mai mare bătaie de joc. Sunt zero lei pe Autostrada Unirii A8. Nu a alocat niciun leu nici măcar pe tronsoanele puse de USR în PNRR și care ar trebui să fie gata în 2026. Pe A7 Ploiești – Pașcani, Grindeanu a pus doar 15% din valoarea contractelor, în condițiile în care a promis că se termină vreo 6-7 tronsoane din cele 13 anul viitor.

• După ce a promis că vom circula în 2023 doar pe autostradă de la Craiova la Constanța, acum a mutat promisiunea pentru 2024. Însă a alocat mai puțin de jumătate din banii necesari și pentru A0 Sud și pentru DX Craiova - Pitești.

• A1 Sibiu - Pitești primește 10% din valoarea proiectelor, cu 30% mai puțini bani decât în 2023, în condițiile în care ar trebui să înceapă șantierele pentru tronsoanele grele de munte.

• La calea ferată am găsit doar 10% din bani pentru modernizările din PNRR, deși șantierele abia începute trebuie să fie gata în 3 ani pentru a nu rata banii europeni.

• Alte inaugurări promise pentru 2024 și unde am găsit 10-20% din banii necesari bugetați sunt drumul expres Brăila - Galați, drumul expres A3 - Tureni de la Cluj, centurile rutiere Timișoara la domnul Grindeanu acasă, Craiova sau Zalău.

În România vom circula mai repede, mai confortabil și în siguranță doar atunci când oameni cărora le pasă și chiar se pricep la Transporturi vor decide pentru acest sector strategic.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇