USR-PLUS, culegătorii de banane în câmp de mine

USR-PLUS, culegătorii de banane în câmp de mine

USR-PLUS a ridicat foarte mult ștacheta așteptărilor când era în Opoziție. Au fost vocali, radicali, intransigenți, ceea ce le-a adus popularitate, voturi, dar a și crescut așteptările în ceea ce îi privește.

Venirea lor la guvernare nu a fost o surpriză sau nu ar fi trebuit să fie în primul rând pentru pluseriști. Era clar că PNL va avea nevoie de aliați, se discuta deschis despre viitoarea alianță cu sau fară UDMR.

Deci așteptarea mea ar fi fost ca USR-PLUS să-și pregătească în opoziție niște echipe ministeriale foarte solide care să includă miniștri, secretari de stat, consilieri. Să revendice ministerele pentru care erau pregătiți beton și cu echipele deja formate să se apuce de treabă.

Când colo, cu excepția lui Cristian Ghinea, eu văd niște băieți care au intrat într-un câmp de mine uitându-se după bananele din copaci și sărind voioși să le culeagă.

Dl Stelian Ion a fost soluția de avarie pentru Justiție după ce USR-PLUS a fost refuzat de toți independenții pe care a vrut să-i puna miniștri.

Și odată ajuns acolo dacă doar nu făcea nimic era bine, dar a fost foarte activ la declarații. Și uite așa a ajuns să radă din sistemul judiciar echivalentul unei curți de apel, care a ieșit la pensie după ce dl ministru s-a aruncat după banana populistă a vârstei de pensionare.

Dl Voiculescu a reușit doar contre pe vaccinare cu col Gheorghiță, cu premierul. Nu ar fi așteptat nimeni să rezolve sistemul sanitar într-o lună. Dar aș fi așteptat totuși ceva concret, de exemplu să găsească o soluție pentru testarea Covid, de care chiar domnia să se îndoiește.

M-aș fi asteptat să citească rezultatul controalelor făcute în spitale după incendiul de la Piatra Neamț. M-aș fi așteptat să emită un protocol unitar la nivel național pentru spitalele Covid în privința utilizării oxigenului, adică ceea ce spunea după incendiul de la Piatra Neamț.

Nu poți să critici vaccinarea esențialilor după ce ai semnat dublarea listei cu esențiali. Nu poți să ceri blocarea relaxării restricțiilor când numai ce ai semnat criteriile relaxării.

Despre dl Năsui și al sau celebru și impertinent „Și?” nici macar nu cred că mai sunt multe de comentat. „Alta întrebare” 2.0. Nu e letal să faci o propunere greșită, e însă letal să consideri că nu e nimic greșit în greșeală.

Cât despre dl Teleman la Digitalizare, domnul acela și un pic cercetător, și un pic IT-ist, și un pic politician, cum zicea dl Ciolos, nu e nimic de zis pentru că personal nu știu dacă există sau e doar o ficțiune. Nu zice nimic, nu emite nimic, stă cuminte sub radar.

În mod evident Alianța USR-PLUS nu are oameni cu care să lucreze. La justiție s-a lipit un avocat adus de la Casa Piperea și mai nou un consilier de ministru de profesie detectiv particular.

La Economie, dacă tot nu a putut fi adusă doamna cu probleme de turnătorie securistă, măcar s-a lipit cumnata lui Orlando Teodorovici. La Sănătate a revenit și o filoloagă teoloagă.

Aproape fără excepție sunt oameni fără experiență managerială minimă, oameni care pot să fie foarte bine intenționați, dar nu au condus în viața lor decât cel mult propria mașină.

Dar cel mai tare deranjează ipocrizia care iese la suprafață ca uleiul.

Dacă în Opoziție dl Ion soma guvernul Orban să emită OUG pentru desființarea SIIJ, acum ministrul Ion spune că o asemenea OUG ar ridica probleme de constituționalitate.

Dl Ion a avizat modificarea Codului administrativ prin OUG, deși când era în Opoziție, în 2019, înfiera exact un asemnea demers: „Este o batjocură la adresa Parlamentului pentru că legiferarea trebuie făcută în Parlament mai ales pe legi atât de importante cum sunt codurile: Codul civil, Codul penal, Codul administrativ - un act normativ extrem de important”.

Dacă în Opoziție, USR-PLUS promitea ruptura de trecut, chiar și de cel recent, dl Năsui cu greu a renunțat la o persoană cu decizie în primă instanță de colaborare cu Securitatea. Înțeleg că și pesediștii aveau dreptate când spuneau că o condamnare în primă instanță n-are nicio importanță.

Dacă în Opoziție, USR-PLUS își rupea hainele de pe el pentru depolitizare, printre primele decizii la putere a fost repolitizarea funcției de prefect. De acord că până acum era o ipocrizie, dar din ea se putea ieși în două moduri: o reală depolitizare a prefectului sau repolitizarea. De ce nu au ales prima variantă?

Să mai aduc aminte cum au lăsat în afara programului de guvernare „primari în două tururi” și desființarea pensiilor speciale? O titulară de consistentă pensie specială la 42 de ani a fost de altfel numită secretar de stat la ministerul de Interne din partea USR-PLUS. Ceea ce ar fi în ordine dacă nu ar contrazice flagrant discursul.

Fără viziune, fără echipe, fară să livreze altceva decât declarații, USR-PLUS riscă să se facă țăndări extrem de repede.

Au luat ministere foarte grele, cu așteptări uriașe, la înălțimea cărora nu reușesc să se ridice. Par cumva blocați în mental de opoziție, cu discurs de opoziție.

Săritura pe o mina te ajută să ajungi mai aproape de banană, dar nu prea mai ai cu ce să o apuci. Asta ar putea să devină povestea USR-PLUS.

Mai multe informații despre USR PLUS la guvernare


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇