Cea de-a două ediție a GPeC SUMMIT din anul acesta – an ce marchează 18 ani de prezență pe piață a GPeC – a adus pe scenă speakeri internaționali de renume precum și specialiști locali și regionali. Sintetizând ideile principale ale evenimentului reiese un an în care e-commerce-ul a fost în creștere susținută de anumite categorii de produse și servicii și în care cumpărătorii au rămas fideli mediului online însă sunt mai precauți și cumpătați. Pentru anul 2024 rețeta succesului include ingrediente precum brandul personal & clientul ca marketer, multichannel ca must în strategia de promovare, integrarea AI și automatizărilor ca mijloc de eficientizare și gândirea neconvențională – de bază pentru adaptare rapidă.
Ziua de 31 Octombrie a fost dedicată celui mai important eveniment de E-Commerce și Digital Marketing din Europa Centrală și de Est, respectiv GPeC SUMMIT & Gala Premiilor eCommerce – ediția a XVIIa.
Profesioniștii din industria de digital - reprezentanți ai magazinelor online din întreaga țară, specialiști, antreprenori și experți în marketing online - s-au reunit la TNB, la moment aniversar, în cadrul GPeC SUMMIT, pentru a primi informații de la unii dintre cei mai renumiți vorbitori și gânditori de business & marketing la nivel mondial, pentru a lua autografe de la ei, pentru networking, pentru celebrarea celor mai bune magazine online ale anului 2023 și pentru multitudinea de surprize derulate în zona de Expo.
E-Commerce-ul Românesc în 2023: Fashion și Beauty - vedetele ecommerce-ului în acest an, alături de generatorii de creștere - ticketing, travel, asigurări
Primul panel al acestei ediții, format din Andrei Cânda (Managing Partner iSense Solutions), Cristi Movilă (Președinte ARMO & General Manager VTEX Eastern Europe), Elena Gheorghe (Country Manager PayU GPO), Elena Oprea (Director Acceptance & Acquirers Visa Europe), Oana Dumitrescu (Industry Head & Retail Lead Google) a pus în lumina reflectoarelor situația curentă a pieței de ecommerce, pe parcursul acestui an:
- În ciuda inflației care a atins cifre record, sectorul online și e-commerce-ul se bucură de perspective pozitive: per ansamblu valoarea totală a serviciilor din totalul ponderilor de tranzacții online a crescut anul acesta, a crescut nr de clienți online, schimbările datorate pandemiei s-au păstrat - preferința pentru shopping online consolidând fidelizarea acestora, a crescut numărul magazinelor și investițiilor online și tot mai multe magazine internaționale care se adresează clienților din România.
- Fashion și Beauty sunt domeniile vedetă ale anului în ecommerce, cu un focus special pe plățile online cu cardul VISA.
- 80% dintre posesorii de carduri VISA plătesc pentru servicii, cu o creștere notabilă în sectoare precum călătorii, transport, îmbrăcăminte și bunuri.
- Oamenii sunt mai atenți la prețuri și amână cumpărarea produselor considerate neesențiale.
- Elena Gheorghe estimează că piața de ecommerce valorează 9 miliarde de euro.
- Comportamentul de consum s-a schimbat, cu o creștere notabilă în categorii precum cărți, jucării, și produse pentru casă. Oamenii amână achiziția anumitor produse din temeri legate de prețuri și siguranță.
- Creșterea ecommerce susținută de zona de servicii - ticketing, travel, asigurări (peste 35% creștere), food & delivery
- Oamenii sunt mult mai atenți la prețuri comparativ cu anii trecuti si cumpara mai mult de la magazinele cu produse ieftine din afara (ex: China) - SHEIN este noul TikTok al comerțului online - procentul tinerilor care au instalata aplicatia este de 50%
Industria modei și a frumuseții au fost în centrul atenției în cadrul primului panel de la GPeC SUMMIT, cu un accent deosebit pe plățile online cu cardul VISA. Acest panel a evidențiat tendințele și schimbările semnificative din lumea ecommerce-ului, într-o perioadă în care consumatorii se adaptează la noi moduri de cumpărare și preferințe.
Dan Ariely: Motivația intrinsecă - pasiunea și interesul pentru munca - esențială pentru echipele de succes.
Ideea principală din discursul lui Dan Ariely este că există aspecte esențiale în viața profesională și personală care tind să fie subevaluate sau chiar neglijate de societate. El subliniază:
- Oamenii au tendința de a măsura aspectele ușor de cuantificat sau evaluate, dar deseori ignoră ceea ce este cu adevărat important.
- Sentimentele de apreciere și complimente au o importanță mai mare decât salariul sau beneficiile materiale în viața noastră.
- Întrebarea relevantă nu este doar cât de sus poți ajunge în productivitatea ta, ci și cât de jos poți merge fără a-ți pierde locul de muncă și cât de sus poți ajunge atunci când ești cu adevărat entuziasmat de ceea ce faci.
- Motivația intrinsecă, adică pasiunea și interesul pentru munca ta, este esențială pentru echipele de succes.
- Există puține lucruri care sunt benefice pentru toată lumea, iar unul dintre acestea este capitalul uman. Lumea este mai bună atunci când oamenii merg la muncă cu fericire și satisfacție.
În esență, Dan Ariely subliniază importanța aspectelor mai profunde și a motivației intrinseci în viața noastră profesională și personală, și că valorizarea umană și satisfacția la locul de muncă ar trebui să primească mai multă atenție.
Ayat Shukairy: Planificarea și implementarea strategica a testelor A/B îmbunătățeste performanța și satisface nevoile și preferințele vizitatorilor online
În prezentarea sa de pe scena GPeC SUMMIT, Ayat Shukairy - Autor consacrat & autoritate marcantă în Marketing Optimization - a evidențiat importanța planificării și implementării strategice a testelor A/B pentru a îmbunătăți performanța și a satisface nevoile și preferințele vizitatorilor online.
- A/B Testing ca instrument de măsurare a rezultatelor: testarea A/B este o unealtă esențială în evaluarea eficacității strategiilor online și a modului în care acestea afectează comportamentul vizitatorilor.
- Motivarea vizitatorilor: În abordarea optimizării site-urilor, Ayat a indicat importanța evidențierii ofertei reale pentru a motiva vizitatorii. Aceasta sugerează că claritatea și atractivitatea ofertei pot avea un impact semnificativ asupra angajamentului vizitatorilor.
- Unicitatea percepută de către clienți: înțelegerea a ceea ce clienții consideră a fi unic în legătură cu brandul sau ofertele. Aceasta oferă indicii esențiale pentru adaptarea și îmbunătățirea strategiilor de marketing.
- Strategie necesară pentru A/B Testing: Testarea A/B nu este eficientă fără o strategie bine definită. Ayat sugerează că este crucial să știți exact ce doriți să analizați și să comparați pentru a obține cele mai bune rezultate în campaniile de newsletter.
Ideea principală din Fireside Chat-ul cu Tudor Manea, CEO eMAG, a fost axată pe evaluarea performanței eMAG în contextul schimbărilor determinate de pandemie și cum s-au reflectat în comportamentul de consum de anul acesta - în acest context, anul acesta, anumite categorii de produse au avut o performanță deosebit de bună. Acestea includ produse pentru casă (cum ar fi farfurii), zona de beauty, jucării, precum și îmbrăcăminte și încălțăminte (fashion).
Mark Schaefer: În prezent, în marketing, contează brandul personal și înțelegerea schimbărilor în rolurile tradiționale de marketing
Mark Schaefer, World’s Leading Marketing Futurists & Bestselling Author argumentează că, în marketingul actual, brandul personal și puterea consumatorilor devin esențiale, iar construirea unui brand personal de succes implică definirea unicității, conturarea unui mesaj clar și îmbrățișarea pasiunilor personale.
- "Only I..." - Definiți-vă unicitatea și ceea ce vă diferențiază de ceilalți.
- "What would be your speech?" - Identificați mesajul principal pe care îl transmiteți.
- "What makes you come alive?" - Descoperiți pasiunile care vă definesc și vă dau energie, motivație.
Multichannel is a must - la fel că orice tehnică de promovare bazată pe performanță.
Invitații din panelul "Multichannel Marketing Toolkit" - Andrei Bereandă (Head of Digital Pro TV), Cătălin Emilian (Country Manager RTB House), Sabin Belușică (Performance Lead Httpool), Virgil Pascu (PPC Strategy Director Publicis), Mihai Petroff (Client Service Director 2 Performant) au adus în discuție diverse tactici de promovare online într-un context de piață din ce în ce mai dificil.
- Deși este o platformă utilă în awareness & consideration, live-urile locale pe TikTok nu aduc valoare semnificativă.
- TikTok oferă un "rush" constant de dopamină, fiind o platformă care consumă extrem de mult conținut și timp.
- Specialiștii au recomandat continuarea campaniilor pentru afiliați în perioada Black Friday, evidențiind importanța implicării acestora în această perioadă de vârf.
- Afiliații sunt adevărați "supereroi" în zona de PPC (Pay-Per-Click) având o contribuție semnificativă la strategiile de marketing online.
Aceste idei evidențiază importanța unei abordări multicanal în marketing, cu mențiuni speciale despre aspecte specifice platformei TikTok și rolul esențial al afiliaților, în special în perioade cheie cum ar fi Black Friday. Panelul a oferit o perspectivă utilă asupra tacticilor actuale de promovare online și a provocărilor întâlnite în acest context de piață în schimbare constantă.
Martin Greif: ce înseamnă un design web eficient și metrici specifici de măsurare a succesului unui site
În prezentarea sa, Martin Greif s-a axat pe optimizarea designului site-urilor web și a bannerelor pentru a maximiza succesul.
- Bannerele statice sunt preferabile celor rotative, deoarece mișcarea poate distrage vizitatorii, iar bannerele rotative împing conținutul în jos.
- Pentru a evalua eficienta unui site, metricii cheie includ engagement rate, numărul de pagini vizitate și rata de conversie.
- Ca recomandări pentru optimizarea homepage-ului au atras atenția afișarea navigației vizuale, plasarea simbolurilor de încredere în antet și realizarea unui redesign tactic pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului.
Ultimul panel al zilei - "Decoding E-Commerce Growth", din care au facut parte Arthur Rădulescu (Founder & CEO MerchantPro), Georgi Georgiev (Co-Founder & CEO Releva.ai), Vlad Dulea (Partener CloudCart România), Vlad Stoica (Commerce Cloud Client Director for Salesforce CEE), Raul Durma (Chief Executive Officer, PayPo Romania) - a adus în discuție aspecte esențiale pentru creșterea comerțului electronic:
- Importanța automatizării coșului abandonat pentru a crește eficiența în conversii.
- Revoluția în modul de vânzare prin impactul tehnologiei ChatGPT.
- Viteza de încărcare este esențială pentru comercianți, având un impact direct asupra experienței utilizatorului și conversiilor.
- Social commerce poate aduce succes prin ajungerea acolo unde sunt clienții, în special pe platforme precum Instagram și TikTok, și a îndemnat la urmărirea trendurilor în acest domeniu.
- Actualizarile constante la nivelul magazinelor online limiteaza expunerile la riscurile de securitate
- AI reprezintă un instrument cheie atât în operațiuni, unde contribuie la reducerea costurilor și îmbunătățirea experienței clientului, cât și în marketing, unde facilitează procesarea eficientă a volumelor mari de date, oferind perspective strategice valoroase.
Sfaturi pentru 2024: gândire neconvențională, o baza solidă și accent pe creativitate
Sam Tomlinson, în discursul său de încheiere al Conferinței GPeC SUMMIT, a adus în prim plan previziuni pentru 2024 și a evidențiat elementele esențiale pentru a avea succes în anul ce vine:
- O bază solidă și focus pe calitate în business-ul digital
- Alegerea unor direcții neconvenționale ("zig when everyone zags") - abordarea diferită poate genera succes în peisajul digital în continuă schimbare.
- Adevărata creativitate umană joacă un rol esențial în atingerea succesului și depășirea provocărilor.
- Excelența în aspectele de bază - a fi foarte bun în ceea ce privește elementele fundamentale ale business-ului este esențial pentru succesul în mediul digital.
În esență, Sam Tomlinson a transmis că, pentru a prospera în viitorul digital, este necesară o fundație solidă, gândire creativă și abordări neconvenționale, precum și excelență în elementele de bază ale activității.
Eveniment susținut de: 2Performant, Akinon, Answear, Aqurate, Auchan, Banca Transilvania, Canopy, Cargus, CloudCart, Colete Online, cyber_folks, Data Intelligence, Debonaire, DHL, DWF, easySales, eMAG Academy, Five Elements Digital, Gomag, Httpool, GTS, Innoship, Limitless Agency, MerchantPro, MTH Digital, OSF/ SalesForce, PayPo, PayU GPO, Plăți.Online, Poșta Panduri, Publicis Groupe, Releva, RTB House, Sameday, Sinaps, SmartFintech, SoftOne, Streams.Live, tbi Bank, Twispay, UPS, VISA, VTEX
Parteneri Media Principali: Știrile PRO TV, VOYO
Official Radio: KISS FM
Official Hosting: HOSTERION
Wine Partner: WineDeals
Coffee by 5ToGo
Refreshments by Pepsi
Treats by Eisberg, Siviero Maria, Brutaria Bardar, Jamoneria by Alioli, Nestle
Despre GPeC
GPeC este considerată, de 18 ani, cea mai importantă serie de evenimente de E-Commerce și Marketing Online din România și cea mai mare comunitate de specialiști din domeniu. Pe parcursul fiecărui an, sub egida GPeC au loc numeroase evenimente menite să contribuie la dezvoltarea sectorului E-Commerce & Digital Marketing românesc:
- GPeC Proficiency – singurul program din România dedicat optimizării magazinelor online în vederea îmbunătățirii experienței utilizatorilor și a creșterii ratei de conversie
- Școala GPeC – seria de Cursuri Intensive de E-Commerce & Digital Marketing desfășurată în lunile februarie și august ale fiecărui an
- GPeC SUMMIT – cele mai importante evenimente de E-Commerce și Marketing Online din România (două ediții în fiecare an în lunile Mai și Octombrie, peste 1.000 de participanți/ediție, speakeri români și internaționali legendari)
- Gala Premiilor eCommerce – Festivitatea de Decernare a Premiilor în Comerțul Online Românesc
- GPeC Trainings - cursuri in-depth de E-Commerce și Digital Marketing, desfășurate pe tot parcursul anului (inclusiv la cerere)
- Brandul personal este brandul: În noul peisaj al marketingului, brandul personal devine echivalent cu brandul în sine. Asta înseamnă că identitatea și reputația personală devin esențiale pentru succesul unei mărci.
- Clientul este marketer: O altă idee importantă este transferul de putere către consumatori. Ei devin, practic, marketeri, având un rol activ în promovarea și influențarea brandurilor prin intermediul experiențelor și poveștilor lor.
- Elemente cheie pentru brandul personal: Mark a oferit trei idei esențiale pentru construirea unui brand personal puternic:
- "Only I..." - Definiți-vă unicitatea și ceea ce vă diferențiază de ceilalți.
- "What would be your speech?" - Identificați mesajul principal pe care îl transmiteți.
- "What makes you come alive?" - Descoperiți pasiunile care vă definesc și vă dau energie, motivație.
- Cunoaștere înseamnă - o prezență puternică, o reputație solidă și autoritate în domeniul de interes.
- Povestea brandului: Pentru a avea un impact, fiecare poveste trebuie să fie autentică, interesantă și relevantă. Aceste elemente sunt esențiale pentru a captiva și a conecta cu publicul.
- Deși este o platformă utilă în awareness & consideration, live-urile locale pe TikTok nu aduc valoare semnificativă.
- TikTok oferă un "rush" constant de dopamină, fiind o platformă care consumă extrem de mult conținut și timp.
- Specialiștii au recomandat continuarea campaniilor pentru afiliați în perioada Black Friday, evidențiind importanța implicării acestora în această perioadă de vârf.
- Afiliații sunt adevărați "supereroi" în zona de PPC (Pay-Per-Click) având o contribuție semnificativă la strategiile de marketing online.
- Bannerele statice sunt preferabile celor rotative, deoarece mișcarea poate distrage vizitatorii, iar bannerele rotative împing conținutul în jos.
- Pentru a evalua eficienta unui site, metricii cheie includ engagement rate, numărul de pagini vizitate și rata de conversie.
- Ca recomandări pentru optimizarea homepage-ului au atras atenția afișarea navigației vizuale, plasarea simbolurilor de încredere în antet și realizarea unui redesign tactic pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului.
- Importanța automatizării coșului abandonat pentru a crește eficiența în conversii.
- Revoluția în modul de vânzare prin impactul tehnologiei ChatGPT.
- Viteza de încărcare este esențială pentru comercianți, având un impact direct asupra experienței utilizatorului și conversiilor.
- Social commerce poate aduce succes prin ajungerea acolo unde sunt clienții, în special pe platforme precum Instagram și TikTok, și a îndemnat la urmărirea trendurilor în acest domeniu.
- Actualizarile constante la nivelul magazinelor online limiteaza expunerile la riscurile de securitate
- AI reprezintă un instrument cheie atât în operațiuni, unde contribuie la reducerea costurilor și îmbunătățirea experienței clientului, cât și în marketing, unde facilitează procesarea eficientă a volumelor mari de date, oferind perspective strategice valoroase.
- O bază solidă și focus pe calitate în business-ul digital
- Alegerea unor direcții neconvenționale ("zig when everyone zags") - abordarea diferită poate genera succes în peisajul digital în continuă schimbare.
- Adevărata creativitate umană joacă un rol esențial în atingerea succesului și depășirea provocărilor.
- Excelența în aspectele de bază - a fi foarte bun în ceea ce privește elementele fundamentale ale business-ului este esențial pentru succesul în mediul digital.
- GPeC Proficiency – singurul program din România dedicat optimizării magazinelor online în vederea îmbunătățirii experienței utilizatorilor și a creșterii ratei de conversie
- Școala GPeC – seria de Cursuri Intensive de E-Commerce & Digital Marketing desfășurată în lunile februarie și august ale fiecărui an
- GPeC SUMMIT – cele mai importante evenimente de E-Commerce și Marketing Online din România (două ediții în fiecare an în lunile Mai și Octombrie, peste 1.000 de participanți/ediție, speakeri români și internaționali legendari)
- Gala Premiilor eCommerce – Festivitatea de Decernare a Premiilor în Comerțul Online Românesc
- GPeC Trainings - cursuri in-depth de E-Commerce și Digital Marketing, desfășurate pe tot parcursul anului (inclusiv la cerere)
Multichannel is a must - la fel că orice tehnică de promovare bazată pe performanță.
Invitații din panelul "Multichannel Marketing Toolkit" - Andrei Bereandă (Head of Digital Pro TV), Cătălin Emilian (Country Manager RTB House), Sabin Belușică (Performance Lead Httpool), Virgil Pascu (PPC Strategy Director Publicis), Mihai Petroff (Client Service Director 2 Performant) au adus în discuție diverse tactici de promovare online într-un context de piață din ce în ce mai dificil.
Aceste idei evidențiază importanța unei abordări multicanal în marketing, cu mențiuni speciale despre aspecte specifice platformei TikTok și rolul esențial al afiliaților, în special în perioade cheie cum ar fi Black Friday. Panelul a oferit o perspectivă utilă asupra tacticilor actuale de promovare online și a provocărilor întâlnite în acest context de piață în schimbare constantă.
Martin Greif: ce înseamnă un design web eficient și metrici specifici de măsurare a succesului unui site
În prezentarea sa, Martin Greif s-a axat pe optimizarea designului site-urilor web și a bannerelor pentru a maximiza succesul.
Ultimul panel al zilei - "Decoding E-Commerce Growth", din care au facut parte Arthur Rădulescu (Founder & CEO MerchantPro), Georgi Georgiev (Co-Founder & CEO Releva.ai), Vlad Dulea (Partener CloudCart România), Vlad Stoica (Commerce Cloud Client Director for Salesforce CEE), Raul Durma (Chief Executive Officer, PayPo Romania) - a adus în discuție aspecte esențiale pentru creșterea comerțului electronic:
Sfaturi pentru 2024: gândire neconvențională, o baza solidă și accent pe creativitate
Sam Tomlinson, în discursul său de încheiere al Conferinței GPeC SUMMIT, a adus în prim plan previziuni pentru 2024 și a evidențiat elementele esențiale pentru a avea succes în anul ce vine:
În esență, Sam Tomlinson a transmis că, pentru a prospera în viitorul digital, este necesară o fundație solidă, gândire creativă și abordări neconvenționale, precum și excelență în elementele de bază ale activității.
Eveniment susținut de: 2Performant, Akinon, Answear, Aqurate, Auchan, Banca Transilvania, Canopy, Cargus, CloudCart, Colete Online, cyber_folks, Data Intelligence, Debonaire, DHL, DWF, easySales, eMAG Academy, Five Elements Digital, Gomag, Httpool, GTS, Innoship, Limitless Agency, MerchantPro, MTH Digital, OSF/ SalesForce, PayPo, PayU GPO, Plăți.Online, Poșta Panduri, Publicis Groupe, Releva, RTB House, Sameday, Sinaps, SmartFintech, SoftOne, Streams.Live, tbi Bank, Twispay, UPS, VISA, VTEX
Parteneri Media Principali: Știrile PRO TV, VOYO
Official Radio: KISS FM
Official Hosting: HOSTERION
Wine Partner: WineDeals
Coffee by 5ToGo
Refreshments by Pepsi
Treats by Eisberg, Siviero Maria, Brutaria Bardar, Jamoneria by Alioli, Nestle
Despre GPeC
GPeC este considerată, de 18 ani, cea mai importantă serie de evenimente de E-Commerce și Marketing Online din România și cea mai mare comunitate de specialiști din domeniu. Pe parcursul fiecărui an, sub egida GPeC au loc numeroase evenimente menite să contribuie la dezvoltarea sectorului E-Commerce & Digital Marketing românesc: