Acţiunile Facebook au scăzut cu aproximativ 20%, după ce compania americană a anunţat o creştere a reclamelor sub aşteptări şi că, pentru prima oară, a pierdut utilizatori.
Facebook a înregistrat o scădere a numărului de utilizatori activi zilnici (DAU) pentru prima dată în istoria sa de 18 ani.
În ultimul trimestru, Facebook a avut 1,929 miliarde de utilizatori, în scădere de la 1,93 miliarde de utilizatori în trimestrul anterior. Este pentru prima oară când, trimestrial, numărul de utilizatori Facebook scade.
Aplicaţia Facebook a pierdut în ultimele trei luni un milion de utilizatori activi zilnic în Statele Unite, regiune în care câştigă cei mai mulţi bani din reclame - un semnal îngrijorător pentru investitori.
Mark Zuckerberg spune că problema vine din dificultatea platformelor companiei în a atrage tineri şi din concurenţa creată de TikTok pe zona de short form video. Reels este produsul Meta cu cea mai mare creştere, însă, se pare, nu şi suficientă.
Meta a avut un profit de 40 de miliarde de dolari anul trecut, însă Reality Labs a început să piardă bani, prin investiţiile în metavers şi AV/VR. Această divizie a pierdut 10,2 miliarde de dolari anul trecut la venituri de 2,3 miliarde de dolari.
După anunţ, acţiunile Facebook au scăzut cu mai bine de 20 de procente.