Facebook va deveni, în mod oficial, începând de săptămâna viitoare, unul dintre marii jucătorii ai pieţei de podcast-uri.
Facebook îşi va lansa propria platformă de podcast-uri săptămâna viitoare, pe 22 iunie. Informaţia a fost comunicată de gigantul american, printr-un e-mail, creatorilor de conţinut.
Aceştia vor putea publica podcast-urile prin intermediul unui flux RSS, de unde Facebook la va prelua şi le va afişa în News Feed. Podcast-urile vor avea un News Feed propriu, într-un tab separat, în cadrul platformei sociale.
Utilizatorii vor avea posibilitatea să salveze şi să partajeze scurte fragmente, de cel mult un minut, din podcast-urile publicate pe Facebook. Această opţiune, pe care Facebook o vede ca un mijloc de promovare, va fi disponibilă doar acolo unde creatorul de conţinut a fost de acord să o activeze.
Lansarea platformei de podcast-uri a Facebook vine într-un moment în care marile companii de tehnologie pun mare accent pe conţinutul audio. În cadrul celei mai mari platforme sociale, sunt publicate deja podcast-uri de creatorii lor, însă, din 22 iunie, acestea vor beneficia de un format dedicat.
Celelalte platforme de podcast-uri, precum cele deţinute de Spotify şi Apple, sunt cu câţiva paşi înaintea Facebook şi au trecut sau pregătesc trecerea la un format pe bază de abonament. Apple a lansat abonamentele pentru podcast-uri în urmă cu doar două zile.