Elon Musk, care promitea în decembrie să cedeze conducerea Twitter imediat ce va găsi pe ”cineva destul de acceptabil pentru acest post”, a dezvăluit vineri, după ce a anunţat joi că a ”angajat o directoare generală a Twitter care va începe în şase săptămâni”, că este vorba despre Linda Yaccarino, directoarea de publicitate de la NBCUniversal.
Numele acesteia circula de mai multe ore în presa economică, după care grupul media a confirmat plecarea.
”(Va fi) o plăcere să lucrez cu Linda pentru a transforma această platformă în X, aplicaţia universală”, scrie omul de afaceri într-un mesaj postat pe reţeaua de socializare pe care a cumpărat-o în noiembrie cu 44 de miliarde de dolari.
Profilul Lindei Yaccarino ar putea acoperi o lacună uriaşă în ”Twitter 2.0”, şi anume relaţiile cu agenţii de publicitate.
Strategia haotică a lui Elon Musk - concedierea a 60% dintre salariaţi, reprimirea unor personalităţi controversate şi temeri cu privire la o reducere a moderării conţinuturilor - a determinat un mare număr de mărci să se îndepărteze de reţeaua de socializare.
Potrivit Insider Intelligence, veniturile Twitter urmează să scadă cu 30% în exerciţiul bugetar 2023, la mai puţin de trei miliarde de dolari.
Abonamentul Twitter Blue - care nu reuşeşte să convingă - ar urma să nu acopere această gaură.
Redobândirea credibilităţii în lumea publictăţii şi refacerea încrederii urmează să fie misiunile prioritare ale viitoarei directoare.
Elon Musk nu renunţă însă la conducere.
În afară de postul de preşedinte al Consiliului de Administraţie, el va prelua și funcția de ”director al tehnologiei, însărcinat cu supervizarea produselor, software-ului şi operaţiunilor”.
Această fişă a postului lasă puţină marjă de manevră viitorului CEO al Twitter.