Publisherii vor putea activa, începând de luna viitoare, o nouă formă de monetizare a conţinutul postat pe Twitter – un fel taxă de pe click, ca alternativă la abonamentele lunare. De asemenea, Elon Musk a anunțat că platforma va percepe un comision de 10% din abonamentele de conținut, după primul an.
Elon Musk a anunţat că publisherii vor putea taxa punctual accesul la conţinutul pe care-l postează pe Twitter, prin intermediul unei noi forme de monetizare pe care platforma o va lansa curând.
Practic, o publicaţie poate stabili un paywall strict pentru o anumită postare şi să ceară o anumită sumă de bani de la utilizatorii care vor să aibă acces la aceasta.
Pe undeva, această formă de plată reprezintă o alternativă la Subscripţii (fosta Super Follows), unde utilizatorul plăteşte un abonament lunar, care-i facilitează accesul la toate postările unui anumit publisher.
Viitoarea formă de monetizare va permite utilizatorilor care nu sunt dispuşi să plătească un abonament lunar să cumpere punctual accesul la o anumită postare.
Dincolo de faptul ca va fi lansată cândva în luna mai, deocamdată nu se cunosc alte informaţii.
Comision de 10% din abonamentele de conținut
Pe de altă parte, CEO-ul Twitter, Elon Musk, a declarat că platforma de socializare va percepe un comision de 10% din abonamentele de conţinut ale creatorilor, după primul an, deoarece compania caută să monetizeze conţinutul de pe site în încercarea de a-şi diversifica sursele de venituri, transmite Reuters.
La începutul acestei luni, Musk a declarat că utilizatorii platformei de socializare vor putea să le ofere urmăritorilor lor abonamente la conţinut, inclusiv texte de lungă durată şi videoclipuri de câteva ore.
El a mai spus că Twitter nu va percepe un comision din câştigurile generate de abonamentele de conţinut, în primele 12 luni.
Musk a adus schimbări la Twitter pentru a creşte veniturile, după ce veniturile din publicitate ale platformei au scăzut anul trecut, în perioada de până la achiziţia sa de 44 de miliarde de dolari, încheiată în octombrie.
El a adăugat că partea percepută de companie din veniturile abonamentelor pe platformele iOS şi Android va scădea la 15% în al doilea an, de la 30% în primul.