Contul oficial al cotidianului american New York Times (NYT) nu mai are marcajul auriu rezervat pe Twitter companiilor, după ce Elon Musk l-a acuzat într-un tweet de ”propagandă”, în contextul în care vrea ca acest simbol al certificării să fie plătit.
Însă marcajul e prezent încă pe mai multe conturi oficiale ale paginilor ”lume” (”world”), ”călătorii” sau ”opinii” ale cotidianului, a constatat AFP.
Contul oficial al ziarului are aproape 55 de milioane de abonaţi.
Dispariţia certificării de pe contul NYT intervine după două tweeturi ale proprietarului platformei de microblogging, Elon Musk, care cataloga informaţia publicată drept o ”propagandă, chiar neinteresantă” şi postările de actualitate cu ”echivalentul pe Twitter a unei diarei ilizibile”.
Încetarea certificării contului oficial al acestui cotidian american intervine la o zi după lansarea unui nou program de certificare a platformei, care va fi acordată numai persoanelor şi organismelor care plătesc pentru a o obţine.
Twitter preconizează să factureze certificarea cu opt dolari pe lună în cazul unei persoane, cu 11 dolari prin intermediul magazinului de aplicaţii al Apple şi cu până la 1.000 de dolari în cazul unei întreprinderi.
Acest lucru nu înseamnă în mod concret dispariţia mărcii specifice conturilor deja certificate începând de sâmbătă, iar noi conturi au ales abonamentul Twitter Blue.
Un purtător de cuvânt al NYT a confirmat AFP că ziarul nu intenţionează ”să plătească pentru a-şi păstra certificarea conturilor oficiale” şi că nu va rambursa suma jurnaliştilor care vor să facă acest lucru pe cont propriu, în afara ”cazurilor în care acest lucru rămâne esenţial activităţii” acestora.
Pentru moment, nicio altă publicaţie americană sau străină şi nicio personalitate care a anunţat că nu va plăti pentru a-şi păstra certificarea contului - precum baschetbalistul LeBron James - nu a rămas fără semnul albastru sau auriu.
Marcajul albastru de lângă numele profilului a devenit, de la apariţia sa, în 2009, unul dintre însemnele esenţiale ale Twitter.
El era dorit de către conturile care voiau să fie certificate, permiţând platformei să devină un forum sigur pentru staruri, politicieni, organizaţii şi jurnalişti.
Miliardarul şi armata sa de fani îl consideră, din contră, marca unui sistem cu două viteze, care îi desparte pe cei pe care-i consideră ”plebeii” Twitter de o elită privilegiată.
Potrivit unui dezvoltator de software, Travis Brown, specializat în urmărirea reţelelor de socializare, peste 60.000 de persoane sau entităţi au ales, duminică dimineaţa, să plătească pentru a obţine sau pentru a-şi păstra certificarea.
Însă, subliniază el, este vorba mai ales despre ”conturi mici, dintre care foarte puţine erau certificate înainte”.