Pasagerii au așteptat ore în șir bagajele pe Otopeni. Aeroportul și Grindeanu arată cu degetul spre privați

Pasagerii au așteptat ore în șir bagajele pe Otopeni. Aeroportul și Grindeanu arată cu degetul spre privați
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Sute de pasageri au fost nevoiţi să aştepte ore în şir azi noapte pe aeroportul Otopeni ca să le vină bagajele. Confruntat cu situaţia, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dat vina pe o companie privată care trebuia să se ocupe.

Printre călătorii afectaţi de situaţia de azi-noapte din aeroport s-au numărat şi primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, dar şi europarlamentarii Gheorghe Piperea şi Eugen Tomac, potrivit Antena3.

ADVERTISING

Atât aeroportul, cât şi TAROM au explicat că nu au fost probleme tehnice, ci de vină este firma de handling.

"Nu a existat nicio problemă de ordin tehnic la benzile de preluare a bagajelor. Nu a existat nicio defecțiune la aeroport. Manipularea bagajelor de la avion la pasager este strict in responsabilitatea companiei aeriene/agentului său de handling. Aeroportul nu are nicio implicare în operațiunile acestea." - au transmis reprezentanţii aeroportului.

"Întârzierile în manipularea bagajelor pentru zborurile din dimineaţa zilei de 19 iulie au fost cauzate de lipsa de personal a agentului de handling care operează acest serviciu. Este o situație cu care se confruntă constant firmele de handling care operează pe aeroporturile din România și Europa (...) Echipele au lucrat la capacitate maximă pentru a minimiza întârzierile, însă volumul mare de bagaje și resursele insuficiente au generat întârzieri de peste două ore" - este poziţia TAROM.

ADVERTISING

Chestionat pe subiect, ministrul Grindeanu a spus de la Timişoara că va cere directorului aeroportului să cerceteze acest caz, punctând că firma care trebuia să se ocupe de aducerea bagajelor este o companie privată care nu are contract cu aeroportul, ci cu compania aeriană.

"Am văzut un incident, în schimb (...), care s-a întâmplat aseară, o întârziere de livrare de bagaje pe Otopeni de vreo 3 ore. În primul rând, eu îmi cer scuze ca ministru.

Doi - vreau să spun, competenţa este următoarea, ca să fie foarte clar pentru cei care nu ştiu, firma care trebuie să se ocupe de handling, de adusul acestor bagaje are contract cu compania aeriană, nu cu aeroportul.

ADVERTISING

Deci (...) acea companie are contractul cu această altă companie care se ocupă de handling, ceea ce nu înseamnă că nu o să-l pun pe directorul interimar de la aeroport să cerceteze despre ce este vorba. Dar, repet, linia de competenţă este asta, dar, având în vedere că e în incinta aeroportului, îmi cer eu scuze în numele acelei companii de handling care nu e a statului, e o companie privată", a spus ministrul, citat de Agerpres.

Ulterior, tot azi, o pană uriașă IT care creează probleme la nivel mondial a afectat mai multe zboruri și pe Otopeni


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇