Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat imagini de la lucrările la Autostrada A1 Sibiu Pitești, secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni, unde se lucrează la unul dintre cele mai lungi tuneluri.
Este primul tunel de autostradă, săpat în stâncă, ce se află în construcție în România.
În șantier sunt mobilizați 350 de muncitori și 140 de utilaje, iar antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice, precizează CNAIR pe pagina de Facebook.
Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni de pe autostrada Sibiu - Pitești are o lungime de 9,86 km, iar stadiul actual al lucrărilor este de 18%. Termenul de deschidere este 2027.
Tunelul săpat prin dealul Momaia, în apropiere de Curtea de Argeș, va avea aproximativ 1,3 kilometri și se execută cu tehnologie NATM (New Austrian Tunneling Method) de o echipă internațională de profesioniști.
„Este primul tunel de autostradă realizat prin săpătură în stâncă. Este format din două galerii, construite în paralel, una pentru fiecare sens de mers. În momentul de față a fost depășit punctul critic al lucrării, adică partea de început a tunelului. Acum au început să intre în zona de piatră și material tare și o să aibă un avans foarte mare pentru că se lucrează mult mai ușor”, a declarat Cristian Tudor, purtător de cuvânt al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Craiova, care a fost prezent marți, pe șantier, potrivit Adevărul.
Pe sensul Sibiu-Pitești s-a săpat, în prezent, o porțiune de 142 de metri, iar pe sensul Pitești-Sibiu sunt săpați 80 de metri. „Acum o să aibă un ritm mult mai susținut. Se lucrează în trei schimburi, 24 de ore din 24, șapte zile din șapte”, a mai adăugat Cristian Tudor.
Prima bucată din autostrada Sibiu-Pitești s-a deschis în 15 decembrie 2022. Noul segment de șosea de mare viteză are 13 kilometri și leagă Sibiul de localitatea Boița.
Autostrada Sibiu – Pitești, împărțită în 5 secțiuni, va avea o lungime de 122 de km.