În weekend a fost inaugurată linia de tren dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Asociația Metrou Ușor a testat legătura feroviară și atrage atenția asupra câtorva probleme pe care le-a sesizat.
Integrarea tarifară
Prima problemă semnalată este integrarea tarifară.
„Trenul de #aeroport nu doar că nu este integrat tarifar cu transportul public din București - Ilfov, dar trenurile de pe această legătură nu sunt integrate nici măcar între ele!
Trei operatori deservesc relația cu aeroportul (#CFR Călători, Transferoviar Călători si Regio Călători), fiecare cu propriul sistem de taxare. În loc să fie oferit un serviciu coerent și integrat, pentru călători este haos.
Nu toți operatorii au un punct de vânzare bilete la aeroport. Dacă ieșiti din aeroport, luați un bilet de la automat și vă urcați în primul tren, este posibil să plătiți de două ori.
Automatul de bilete este al #CFRCălători, și dacă vă urcați într-un tren Transferoviar, de exemplu, atunci biletul nu este valabil și va trebui să cumpărați altul, la bord. O situație inacceptabilă într-o capitală europeană a anului 2020”, susțin cei de la Asociația Metrou Ușor pe Facebook.
Astfel, reprezentanții asociației cer integrarea tarifară de urgență a tuturor operatorilor care deservesc relația Gara De Nord – Otopeni, adăugând că pe termen mediu este obligatorie integrarea trenului urban și cu sistemul de taxare practicat de serviciul de transport în comun din regiunea București - Ilfov.
Plecările spre aeroport nu sunt de la același peron
O altă problemă sesizată este faptul că plecările din Gara de Nord spre aeroport nu sunt efectuate de la același peron.
„O altă situație aberantă pentru un #tren cu mers cadențat, etichetat ca 'tren urban'. Evident, tot călătorii au de suferit de pe urma acestei loterii între cele 14 peroane ale Gării de Nord. Solicităm desemnarea unui singur peron care să fie utilizat exclusiv pentru trenurile de aeroport”, mai spun reprezentanții asociației.
Intervalele de succedare
A treia problemă este legată de intervalele de succedare.
„În prezent, cea mai mare parte a traseului se desfășoară pe o linie simplă, existând un singur loc unde trenurile se pot întâlni. De aceea, doar două trenuri pot deservi acest traseu, la o frecvență de 40 de minute.
Pentru reducerea intervalului este necesară construirea unui alt loc unde trenurile să se poată întâlni. Solicităm autorităților să profite de traficul scăzut din această perioadă și să demareze aceste lucrări, astfel încât la revenirea la un trafic normal pe aeroport, serviciul să poată fi efectuat mai frecvent, la 20-30 de minute între garnituri”, arată asociația.
Pe lângă aceste trei probleme, reprezentanții asociației au precizat și un aspect pozitiv, și anume faptul că trenurile circulă toată noaptea, „o măsură binevenită pentru o conexiune între două terminale ce generează trafic 24/7 (gara și aeroportul)”.
Cât costă un bilet și cât durează o călătorie
Începând de weekendul trecut, trei operatori de transport feroviar asigură transportul de călători între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă. În total vor fi 72 de trenuri, ale companiei de stat CFR Călători şi ale operatorilor privaţi Regio Călători şi Transferoviar Călători.
Preţul unui bilet este de 4 lei/ călătorie. Durata călătoriei de la Bucureşti Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi de 20 de minute, iar trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens.
Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro:
A.G.