Carlos Ghosn, obligat de instanță să plătească Nissan și Mitsubishi 5 milioane euro, pentru salariile necuvenite pe care și le-a acordat

Carlos Ghosn, obligat de instanță să plătească Nissan și Mitsubishi 5 milioane euro, pentru salariile necuvenite pe care și le-a acordat
Susține democrația
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Un tribunal olandez i-a cerut lui Carlos Ghosn să plătească producătorilor auto Nissan şi Mitsubishi aproape cinci milioane de euro (6,1 milioane de dolari).

Acesta este echivalentul plăţilor nete pe care le-a primit în perioada aprilie-noiembrie 2018 de la societatea mixtă Nissan-Mitsubishi BV înregistrată în Olanda, transmite Reuters.

Nissan şi Mitsubishi, care l-au demis pe Ghosn din funcţia de preşedinte al companiilor lor şi al societăţii mixte, după arestarea sa în 2018, au susţinut că acesta şi-a acordat salariile în mod ilegal.

La rândul său, Ghosn a cerut compensaţii de 15 milioane de euro pentru plăţile compensatorii şi salariile pe care nu le-a primit, susţinând că Nissan şi Mitsubishi au încălcat legislaţia muncii din Olanda când l-au demis de la societatea mixtă cu sediul în Amsterdam, în 2019.

ADVERTISING

Tribunalul regional din Amsterdam le-a dat dreptate producătorilor auto niponi, stabilind că Ghosn nu avea un contract de muncă valid cu societatea mixtă, deoarece nu a cerut aprobarea Consiliilor de Administraţie ale Nissan şi Mitsubishi.

Acuzații și anchete

În Japonia, Ghosn este acuzat de încălcarea legislaţiei financiare şi abuz de încredere.

De asemenea, este vizat de mai multe anchete judiciare în Franţa, ţară unde nu a mai plătit impozit pe venit din 2012, când şi-a mutat rezidenţa fiscală în Olanda.

Ghosn a negat acuzaţiile şi susţine că este victima complotului iniţiat de foştii colegi de la Nissan, îngrijoraţi că el face presiuni pentru o fuziune între Nissan şi Renault, cel mai mare acţionar al producătorului auto japonez.

ADVERTISING

Arestat în noiembrie 2018 la sosirea cu avionul său privat în Japonia, omul de afaceri a fost eliberat pe cauţiune în aprilie 2019, după 130 de zile de detenţie. Nissan l-a dat în judecată pe Ghosn în Japonia, cerând despăgubiri de 91 de milioane de dolari pentru încălcarea legislaţiei financiare şi abuz de încredere.

Autorităţile japoneze au descoperit cu stupoare la 31 decembrie 2019 că Carlos Ghosn părăsise Japonia. El a plecat din Tokyo cu trenul către Osaka, alături de doi complici. Sosit la Beirut pe 30 decembrie 2019 cu avionul, după o escală la Istanbul, el este suspectat că a scăpat de controale pe aeroportul din Osaka ascunzându-se într-o cutie pentru echipamente audio încărcată ulterior la bordul unui avion cu reacţie privat, la acea vreme controlul bagajelor nefiind obligatoriu pentru acest tip de aparat de zbor.

ADVERTISING

Carlos Ghosn face obiectul unei cereri de arestare prin Interpol, întrucât între Japonia şi Liban nu există un tratat de extrădare.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. 

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇