Elevii sunt nemulțumiți de noile propuneri pentru admiterea la liceu, dar apreciază noua structură de la Bac

Elevii sunt nemulțumiți de noile propuneri pentru admiterea la liceu, dar apreciază noua structură de la Bac
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Consiliul Naţional al Elevilor se opune susţinerii admiterii la liceu în mod descentralizat, având în vedere incertitudinea în privinţa structurii finale a examenelor şi rezultatele indirecte ale acesteia, ”care s-ar putea concretiza în meditaţii private, nivel de stres ridicat şi dificultate crescută în alegerea filierei şi liceului potrivit”.

”Stabilirea descentralizată a unor criterii de admitere, precum asigurarea ca un procent din media de admitere să fie reprezentat de media de la Evaluarea Naţională, pe lângă media de la concursul propriu, va stârni doar discrepanţe uriaşe între licee şi va încălca principiul de bază al accesibilităţii obligatorii a elevilor în învăţământul liceal”, arată reprezentanţii elevilor.

ADVERTISING

Aceştia susţin că, având în vedere că învăţământul liceal este obligatoriu în România, procesul de admitere ar trebui să fie unul unitar (repartizare computerizată), bazat pe standarde clare de evaluare, care să se desfăşoare într-un mod non-competitiv.

”Admiterea la liceu, în forma în care a fost prezentată zilele trecute, va aduce după sine o multitudine de probleme, precum diferenţe între elevi, segregare şcolară şi o probabilitate crescută de repartizare inechitabilă în învăţământul liceal”, afirmă aceştia.

ADVERTISING

Reprezentanţii elevilor consideră că priorităţile pentru elevii absolvenţi ai ciclului gimnazial ar fi trebuit să fie creşterea numărului de ore de consiliere în carieră, ei menţionând că reforma în structura de admitere este doar una de suprafaţă, nu una de substanţă.

Totodată, aceştia afirmă că modificările apărute în spaţiul public ridică semne de întrebare cu privire la aplicabilitatea şi consecinţele reale ale admiterii diferenţiate, ”mai ales în contextul unei reforme în sistemul de educaţie, ce ar trebui să fie bazată pe evaluare standardizată, standarde clare de evaluare şi desegregare şcolară, luând în calcul inclusiv rezultatele parţiale ale recensământului populaţiei derulat anul trecut care arată că 40% din românii rezidenţi nu au reuşit să ajungă în învăţământul liceal”.

ADVERTISING

”Privim cu optimism, însă, noua structură a examenului de Bacalaureat care urmează a fi bazat pe evaluarea unor competenţe cheie, regăsite în trunchiul comun, şi elaborarea noilor programe şi planuri-cadru pentru liceu axate pe competenţe, pentru elevii care vor începe clasa a IX-a în septembrie 2023”, afirmă Miruna Croitoru, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇