Costul produselor de bază care alcătuiesc un mic dejun obişnuit a crescut cu peste 70% în ultimii doi ani în Regatul Unit, potrivit celui mai recent indice al produselor de bază pentru micul dejun realizat de platforma de investiţii eToro.
„Rata de creştere depăşeşte dramatic creşterea de 11% a Indicelui Preţurilor de Consum din Marea Britanie pe aceeaşi perioadă, ceea ce indică faptul că este posibil să mai apară şi alte probleme de preţ pentru consumatori, în timp ce companiile alimentare caută modalităţi de a-şi compensa costurile”, se menţionează în analiza citată.
eToro Breakfast Commodity Index se bazează pe preţurile spot ale unui coş de nouă produse tipice pentru micul dejun: grâu, zahăr, cacao, ovăz, carne de porc, suc de portocale, cafea, lapte şi ceai.
Din iulie 2020, indicele a crescut cu 71%, principalii factori care au cauzat această tendinţă de creştere fiind războiul din Ucraina, problemele legate de lanţul de aprovizionare la nivel mondial şi vremea nefavorabilă.
Sucul de portocale a înregistrat cea mai abruptă creştere de preţ dintre toate produsele din coşul pentru micul dejun, preţul său de bază crescând cu 124% în doi ani, în mare parte din cauza unei recolte deosebit de slabe de portocale în SUA, cauzată de vremea nefavorabilă şi de boli.
Preţul cafelei a crescut, de asemenea, vertiginos, cu 94% în aceeaşi perioadă, din nou ca urmare a vremii nefavorabile din principalele ţări producătoare, cum ar fi Brazilia, precum şi din cauza problemelor cu lanţurile de aprovizionare la nivel mondial.
Nu la mare distanţă, preţul cărnii de porc a sărit cu 80% faţă de iulie 2020 - o tendinţă considerată a fi rezultatul creşterii costurilor de transport şi a costurilor forţei de muncă.
eToro este o platformă de investiţii fondată în 2007, care permite tuturor să investească în activele pe care şi le doresc, de la acţiuni la mărfuri până la active cripto. Până în prezent există peste 27 milioane de utilizatori înregistraţi pe acesată platformă.