ANPC a trimis firmelor din energie un chestionar pentru a afla care este numărul exact al facturilor greşite

ANPC a trimis firmelor din energie un chestionar pentru a afla care este numărul exact al facturilor greşite

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a trimis companiilor energetice un chestionar pentru a afla exact câte facturi au fost emise greşit şi trebuie recalculate.

Pe 2 februarie 2022, a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică şi gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conţine o rubricaţie detaliată, în urma completării căruia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greşit întocmite, în raport cu prevederile ordonanţelor 118/2021 şi 3/2022.

„Aşa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, în România.

ADVERTISING

Ne-am ţinut de cuvânt şi imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului şi, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret şi rapid controlul remedierii eventualelor greşeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicităţii", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

În urmă cu două zile, la şedinţa de guvern de miercuri, secretarul de stat în Ministerul Energiei Dan Drăgan a prezentat o serie de date privind procesul de refacere a facturilor emise greşit la energie electrică.

"Referitor la schema de ajutor pentru plafonarea preţurilor la energie şi la gaz, care a fost instituită prin OUG 118/2021, aplicată prin Legea 259/2021, în urma controalelor care au fost desfăşurate la toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale vă pot spune că la nivelul săptămânii trecute (...) au fost identificate un număr de 89.195 de facturi greşite, iar la nivelul energiei electrice au fost identificate peste 450.000 de facturi greşite.

ADVERTISING

În urma acestor controale desfăşurate de ANPC s-a identificat nerespectarea clauzelor contractuale şi aplicarea neadecvată a ordonanţei 118/2021, dispunându-se refacerea şi acestor facturi ce au fost întocmite greşit.

Procesul este în desfăşurare; au fost peste jumătate dintre aceste facturi pentru partea de energie electrică refăcute şi urmează să avem datele la sfârşitul săptămânii, în care suntem convinşi că vom atinge targetul în ceea ce priveşte refacerea acestor facturi întocmite greşit iniţial de furnizorii de energie electrică şi gaze naturale", a declarat secretarul de stat în Ministerul Energiei.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇