Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 10% anul trecut, la 2,62 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 20,4%, la 40.338 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA).
În 2020, livrările pe cea mai mare piaţă auto europeană au scăzut cu 20%, pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19).
Anul trecut, sectorul auto s-a confruntat cu noi dificultăţi, inclusiv deficitul global de componente electronice pentru maşini.
În 2021, brandurile Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, de 25,7% şi, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%, ia cele ale Ford au scăzut cu 35%.
Au raportat creşteri pe piaţa germană producătorii de automobile electrice Polestar şi Tesla, ale căror vânzări au urcat anul trecut cu 153,2% şi, respectiv, 137,9%.
Din cele 2,62 milioane de maşini vândute anul trecut pe piaţa germană, aproape 356.000 au fost complet electrice, un avans de aproximativ 83% faţă de 2020 şi aproximativ 13,6% din totalul înmatriculărilor noi anul trecut.
Automobilele hibride au reprezentat aproape 29% din totalul înmatriculărilor, fiind vândute aproape 745.000 de unităţi.
Şi cererea pentru SUV-uri a crescut, reprezentând mai multe de unul din patru din totalul înmatriculărilor noi în 2021, faţă de unul din cinci în 2020, conform datelor KBA.
Asociaţia Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK) se aşteaptă la redresarea pieţei auto interne în acest an.