În 2021, Dacia a vândut în Franța aproape 100.000 de mașini noi clienților particulari, depășind pentru prima dată atât Renault, cât și Peugeot.
Dacia este liderul vânzărilor către particulari în acest an, cu 99.698 de vehicule vândute până la 20 decembrie, potrivit cifrelor furnizate de Autoways, care nu se vor schimba prea mult până la 31 decembrie, scrie BFM Business.
Marca românească devansează Renault, cu 91.246 de vânzări, Peugeot, cu 87.524 de unități, și stă de aproape două ori mai bine decât Citroen (51.972 de înmatriculări). Citroen nu este departe de a fi depășită de Toyota (51.573 de vânzări), care poate fi considerată "cel mai francez dintre constructorii străini", cu unitatea sa de producție de la Valenciennes.
Această performanță a permis producătorului român să obțină o cotă de 14,4% din piața autoturismelor private în primele 11 luni ale anului.
Potrivit datelor furnizate de AAA Data, Renault are o cotă de piață de 13,6%, iar Peugeot de 13,3%.
Este adevărat că piața privată reprezintă doar 44% din vânzările de mașini noi din acest an, restul fiind împărțit în principal între achizițiile de mașini de firmă și leasingul pe termen scurt și lung.
Dar este o piață cu un puternic simbolism, deoarece reprezintă achizițiile reale ale consumatorilor, modelele preferate de automobiliști.
Sandero era deja "mașina preferată a francezilor" în 2020, iar marca s-a concentrat întotdeauna pe această piață privată.
Dar alte modele ajută acum marca să se afirme: SUV-ul Duster rămâne în top 10 al celor mai bune vânzări ale anului și rivalizează cu Renault Captur, în ceea ce privește volumul, unul dintre cele mai populare modele din Franța.
Micul Spring, prima ofertă 100% electrică a mărcii, a avut, de asemenea, un debut comercial promițător, cu aproape 9.000 de vânzări în acest an.
Cu modele care rămân cu o treaptă sub concurență în ceea ce privește tehnologia de la bord, Dacia pare să treacă mai ușor peste actuala criză de semiconductori. Cu toate acestea, nu a fost cruțată: la fel ca Peugeot 308 fără contoare digitale sau Renault fără oglinzi electrice, Dacia Duster a fost livrată fără sistem multimedia în iunie anul trecut.
Clasamentul pe 2021 pentru toți clienții combinați este în continuare dominat de Peugeot, Renault și Citroën. Dacia se mulțumește cu locul 4.
O adevărată revoluție, scriu jurnaliștii francezi, mai ales dacă ne gândim că marca românească, fondată în 1966 și cumpărată de grupul Renault în 1999, nu a fost inițial destinată comercializării în Franța.
În ciuda reticenței inițiale și a îndoielilor privind capacitatea Dacia de a atrage piața franceză, Logan a fost în cele din urmă lansat în 2005.
De atunci, marca "low-cost" a continuat să se dezvolte, nu doar în Franța, ci și în întreaga Europă: Sandero este cel mai bine vândut automobil pentru persoane fizice pe Bătrânul Continent din 2017, susținea Dacia la momentul lansării celei de-a treia generații.
Iar dorința de a se muta la un nivel superior pare să dea roade. În ianuarie anul trecut, acest nou Sandero a fost cel mai bine vândut model în Franța pe toate canalele de vânzări la un loc, înainte de a termina pe primul loc în Europa în luna iulie, în fața lui Volkswagen Golf.