Topul mărcilor auto cu cele mai multe avarii și cu cele mai costisitoare daune

Topul mărcilor auto cu cele mai multe avarii și cu cele mai costisitoare daune

Proporția mașinilor avariate la nivel mondial este de 52,4% din total, astfel că, statistic, fiecare a doua mașină produsă suferă avarii la un moment dat.

Unele mărci auto sunt mai predispuse la accidente decât altele, arată un studiu realizat de carVertical care indică și costul mediu al reparației daunelor.

Cercetarea a fost realizată prin analizarea datelor referitoare la daune din compoziția a două milioane de rapoarte istorice. Compania carVertical colectează informații din baze de date și de la instituții de încredere, le prelucrează și oferă utilizatorilor rapoarte istorice care cuprind detalii despre kilometraj, daune, proprietarii anteriori plus alte informații esențiale.

Scopul principal al studiului a fost să descopere cât de comune sunt înregistrările de daune în funcție de marca mașinii.

Valoarea monetară medie a daunelor a fost calculată prin însumarea tuturor costurilor produse de accidentele înregistrate de fiecare marcă în parte și găsirea mediei acestor valori. Rezultatele arată cât de puternic sunt avariate mașinile produse de anumite mărci și cât de costisitoare sunt reparațiile de obicei.

ADVERTISING

O altă informație utilă care a rezultat este numărul mediu de accidente (minore și majore) înregistrate per mașină aparținând fiecărei mărci în parte. Această medie a fost calculată împărțind suma tuturor accidentelor descoperite la numărul total de rapoarte generate pentru fiecare brand.

Tesla, pe primul loc la avarii

Mașina produsă de compania lui Elon Musk ocupă locul 1 dintre mărcile de mașini cu cele mai multe avarii înregistrate – 74,3% dintre toate rapoartele istorice generate pentru vehiculele Tesla cuprind înregistrări de daune. Acestea au fost urmate de Hyundai (69,1%) și Subaru (68,7%).

În schimb, Renault (40,8%), Alfa Romeo (40%) și Fiat (39,5%) sunt mărcile cu cele mai puține accidente înregistrate.

daune-istorice

Cum se explică aceste diferențe importante:

  • Renault și Fiat sunt mărci care oferă în principal mașini accesibile ca preț, cu motoare mici care au un consum redus de combustibil și care sunt cel mai des folosite ca mașini de familie sau pentru a face naveta zilnică.
  • Hyundai oferă mașini ieftine, dar "cool", ceea ce atrage puternic segmentul de șoferi tineri și lipsiți de experiență.
  • Mașinile Subaru sunt în general sigure, dar șoferii deseori nu știu cum să manevreze un vehicul cu tracțiune integrală în situații periculoase.
  • Vehiculele Tesla, în schimb, deși sunt scumpe și pline de sisteme moderne de siguranță, au o accelerație foarte puternică. "Există un paradox legat de mașinile Tesla care au simultan cele mai avansate sisteme de condus autonom de pe planetă și totuși înregistrează cele mai multe accidente. Un număr atât de mare de accidente poate fi datorită faptului că șoferii ori nu sunt încă obișnuiți cu accelerația excepțională a mașinilor Tesla, ori pur și simplu nu mai sunt la fel de atenți la volan. Nu este un secret faptul că cea mai mare proporție de mașini Tesla lovite provine din SUA", explică Matas Buzelis, director de Comunicații carVertical.
ADVERTISING

Ferrari și Lamborghini au cele mai costisitoare daune

Deloc surprinzător, cea mai mare valoare medie a daunelor înregistrate aparține Ferrari (94.149 euro) urmată de cea pentru Lamborghini (64.608 euro), ambele medii fiind de câteva ori mai ridicate decât cele aparținând altor mărci din lista carVertical.

Tesla (14.320 euro), Dodge (9.522 euro) și Porsche (8.588 euro) sunt mărcile de mașini de lux care înregistrează costuri de reparații scăzute.

media-daunelor

O valoare medie ridicată a costului reparațiilor sugerează fie că reparațiile sunt scumpe, fie că daunele au fost severe. Astfel, în timp ce mărcile de super lux adună zeci de mii în cheltuieli de reparații, valoarea medie pentru BMW este de doar 3.994 euro, pentru Volkswagen de 3.539 euro și pentru Toyota de 3.011 euro.

Media la nivel global, indiferent de marca mașinii, înregistrată în urma acestui studiu este de 3.574 euro. Această informație va fi de ajutor atunci când dorim să vedem dacă media daunelor specifice unui anumit model este ridicată sau scăzută.

ADVERTISING

"Din punct de vedere al costului, accidentele mașinilor din gama super premium sunt la un alt nivel. Până și o zgârietură minoră vine cu o factură de-ți dau lacrimile, așa că nu este de mirare de ce Ferrari si Lamborghini sunt liderii detașați ai acetui top", spune Buzelis.

Porsche are cea mai ridicată medie de daune înregistrate

Există o corelație puternică între mașinile cu cel puțin o înregistrare de daune și cele care au în medie cele mai multe evenimente de daune. Porsche ocupă prima poziție, cu o medie de 1,71 de incidente per mașină. Urmează Tesla (1,58) și Hyundai (1,52).

Peugeot (0,75), Renault (0,73) și Fiat (0,7) au cea mai mică pondere de înregistrări de daune. Aceste companii produc în mare parte mașini accesibile și economice, astfel că proprietarii lor rareori conduc rapid sau agresiv.

"Există o mică corelație între mărcile de mașini cel mai des deteriorate și cele cu cel mai mare număr mediu de înregistrări de daune. Totuși, media de vârstă a mașinilor verificate pe platforma noastră este de aproximativ 9,5 ani și în mod normal, mașinile unor anumiți producători sunt avariate de două ori în acea perioadă", explică Buzelis.

Studiul a descoperit și câteva cazuri extreme, inclusiv pe cel al unui Mercedes-Benz al cărui raport carVertical cuprindea nu mai puțin de 35 de daune înregistrate. Cazuri asemănătoare, în care o mașină este avariată în mod repetat, sunt comune. Acest fenomen sporește riscurile la care se expun cumpărătorii, deoarece automobilul respectiv poate să nu mai fie sigur pentru condus.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇