Cât pierd mașinile electrice din autonomie în timpul iernii

Cât pierd mașinile electrice din autonomie în timpul iernii
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Toate modelele electrice au o autonomie redusă din cauza frigului, însă unele maşini rezistă mai bine în condiții de iarnă.

Temperaturile scăzute cresc rezistența din interiorul bateriilor auto, reducându-le performanța. Acest efect variază de la o mașină la alta și nu se schimbă neapărat pe măsură ce temperaturile scad, așa că este greu de identificat, relatează Fox News.

Compania Recurrent, specializată în verificarea online a bateriilor auto, a realizat un studiu pe baza datelor colectate de la proprietarii de mașini electrice și din sistemele de bord ale vehiculelor, pentru a estima cât de mult pierd acestea din autonomie când temperatura exterioară coboară de la 21 de grade la zero grade Celsius.

ADVERTISING

Din cele 13 vehicule studiate, Jaguar I-Pace s-a descurcat cel mai bine, cu o reducere de numai 3% a autonomiei sale de 374 de kilometri pe vreme rece.

Audi e-tron Premium Plus s-a clasat pe locul secund, cu o pierdere de 8% din autonomia de 326 de kilometri. Versiunile mai recente ale acestui model au autonomie mai mare.

Aceste două mașini au un mare avantaj, fiind dotate cu o pompă de căldură pentru sistemul de climatizare care redistribuie căldura produsă de motor.

Pe ultimul loc s-a clasat Chevrolet Bolt, cu o reducere de 32% a autonomiei, iar Ford Mustang Mach-E Premium AWD și VW ID.4 s-au descurcat un pic mai bine, cu o scădere de 30%.

ADVERTISING

Tesla Model 3, Y, S și X s-au situat la jumătatea topului, cu reduceri de 13-19%, unele dintre acestea fiind dotate și cu pompe de căldură.

Rezultatele pe larg pentru fiecare model testat sunt disponibile aici.

Recurrent face câteva recomandări pentru îmbunătățirea performanței mașinilor electrice în timpul sezonului rece.

  • Folosirea funcției de preîncălzire dacă este disponibilă. Aceasta se bazează pe energia din casă pentru a păstra caldă bateria când mașina e conectată la priză.
  • Mașina trebuie ținută într-un garaj. Chiar și un garaj neîncălzit este mai bun decât deloc - mașina va avea bateria mai caldă decât una care a stat toată noaptea afară, în frig.
  • Șoferii sunt sfătuiți să folosească mai mult funcția de încălzire a scaunelor și volanului decât climatizarea, care consumă mai mult.
  • Ford recomandă, totodată, îndepărtarea temeinică a zăpezii de pe mașină, care poate produce rezistență aerodinamică, mărind consumul, și menținerea presiunilor anvelopelor la nivelul recomandat de producător. Ford a inclus această sugestie printre recomandări în urma testelor făcute în Michigan și Alaska, la temperaturi de -40 de grade Celsius, cu un pickup electric F-150 Lightning.
ADVERTISING

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇