Grupul auto francez Renault va milita împotriva propunerilor Comisiei Europene, vizând interzicerea vehiculelor hibride din 2035.
Compania susţine că un termen limită mai realist ar presupune prelungirea perioadei de tranziţie cu încă cinci ani, informează publicaţia Autocar.
Cu ocazia salonului auto de la München, directorul de inginerie de la Renault Group, Gilles Le Borgne, a spus că 2040 este o ţintă mult mai realistă, în special pentru marca Dacia şi clienţii care pun un accent mai mare pentru accesibilitate.
"În primul rând, vreau să fiu foarte clar că nu ne opunem la tranziţie, am fost primii care au vândut vehicule electrice şi avem mai multe vehicule de acest tip pe drumurile europene decât orice alt producător.
Dar există trei motive clare pentru care credem că prelungirea tranziţiei are sens. Primul, vrem să fim absolut siguri că infrastructura este adecvată cu rata de adoptare a vehiculelor electrice pe baterie. Acest lucru este departe de o certitudine şi nu are sens să mergem mai repede.
În al doilea rând, deşi avem încredere absolută că dispunem de tehnologia necesară, nu ştim dacă avem şi clienţii care doresc şi, mai important, şi-o pot permite.
În cele din urmă, şi cel mai important, avem nevoie de timp pentru a ne adapta. Modificarea uzinelor noastre la noile tehnologii nu este un proces simplu, şi adaptarea forţei noastre de muncă va avea nevoie de timp. Nu poţi să faci această schimbare peste noapte şi un astfel de interval de timp ar fi dificil pentru noi şi chiar mai dificil dacă iei în calcul şi lanţul de furnizori", a precizat Gilles Le Borgne.
Vinerea trecută, Dacia a prezentat modelul Jogger, primul model hibrid al mărcii Dacia. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie şi care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piaţă.
Citește și: