Renault va deveni un brand complet electric în Europa până în 2030. Ce înseamnă pentru Dacia

Renault va deveni un brand complet electric în Europa până în 2030. Ce înseamnă pentru Dacia

Dacia va rămâne un constructor de maşini cu motoare pe benzină “până în ultimul moment” al electrificării industriei auto europene, însă Renault va deveni un constructor care va dispune doar de motoare electrice până în 2030, a anunţat CEO-ul Luca de Meo.

Producţia exclusivă de maşini Renault cu motoare electrice va avea un impact direct asupra platformei de la Mioveni, unde se produc şi motoare pe benzină pentru modele Renault, astfel încât volumele acestora se vor reduce treptat şi în Europa doar Dacia le va mai utiliza.

ADVERTISING

În premieră, de Meo a anunţat ca trecerea până în 2030 să fie de 100%, în timp ce în luna iulie a anului trecut procentul avansat era de 90%.

De la acea dată, doar Dacia va mai vinde maşini cu motoare termice – “Dacia va fi electrificată în ultimul moment cu putinţă, astfel încât să respecte propunerea de raport preţ calitate”, a spus Luca de Meo, citat de Automotive News Europe.

Dacia va produce după 2035 doar maşini electrice, inclusiv la Mioveni

Renault se alătură astfel altor constructori precum Ford, Peugeot, Fiat sau Opel care au venit cu anunţuri similare.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Cel mai probabil, anunţul are şi o componentă economică - cu cât mai mulţi constructori renunţă la motoarele termice, furnizorii acestora vor închide unităţi de producţie, iar costurile cu piesele necesare se vor scumpi – pe o piaţă unde deja se aşteaptă ca impactul normelor de poluare Euro 7 să aducă o creştere puternică de costuri.

Totodată, producţia de baterii accelerează în Europa, şi nu numai în Germania sau Marea Britanie, ci şi în Polonia sau Ungaria, unde deja au demarat investiţii de miliarde de euro.

ADVERTISING

România rămâne printre ţările producătoare de automobile fără o strategie coerentă de a atrage sau încuraja astfel de investiţii. Este anunțată o singură investiție de acest tip, de doar 200 milioane euro, la Timişoara, mult mai mică faţă de cele anunţate în Ungaria.

Ungaria deja a anunţat cea de-a treia fabrică de baterii la începutul anului trecut, SK Innovation, în valoare de 2,3 miliarde de dolari, în timp ce Samsung SDI, un alt producător coreean, anunţa încă din 2017 o investiţie de 1,2 miliarde de euro în extinderea fabricii existente de baterii – investiţie susţinută de un ajutor de stat de 108 mil. euro.

De partea cealaltă, România a cheltuit anul trecut aproape 100 de milioane de euro în subvenţionarea maşinilor electrice, prin programul Rabla Plus - în condiţiile în care jumătate din cele 6.000 de maşini electrice vândute anul trecut reprezintă modelul Dacia Spring, produsă integral de un constructor chinez.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇