Ce culoare "vinde" cel mai repede o mașină second-hand: Românii au o preferință surprinzătoare

Ce culoare "vinde" cel mai repede o mașină second-hand: Românii au o preferință surprinzătoare

Culoarea influențează decizia de cumpărare a unei mașini second-hand. Un studiu arată cât de rapid sau cât de greu se vinde un autoturism la mâna a doua în funcție de culoarea sa.

Deși gusturile cumpărătorilor de mașini second-hand diferă puternic, există și tendințe generalizate în preferințele clienților. O analiză realizată de carVertical, platforma online care oferă acces utilizatorilor la istoricul oricărei mașini pe baza codului VIN, arată cât de mult influențează culoarea mașinii vânzarea unui autoturism utilizat.

Primul loc de pe lista culorilor care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini este, surprinzător, galbenul. Cu o medie de stat pe piață de doar 20,8 zile, se pare că mașinile la mâna a doua care au exteriorul colorat galben se vând cel mai repede. Acest lucru se datorează, probabil, în parte rarității, cât și coeficientului intrinsec de sex-appeal pe care îl deține o mașină galbenă.
 
Locul doi este ocupat de argintiu. Cu o medie extrem de apropiată de primul loc, mașinile argintii se vând după aproximativ 21,6 zile - deloc surprinzător, având în vedere versatilitatea acestei culori care poate fi folosită atât într-un mediu de business, cât și pentru o mașină de familie.
 
Locul trei este ocupat de negru. La fel, ușor de asortat la orice gust, versatilitatea negrului face ca mașinile care poartă această nuanță să fie foarte căutate, având o medie de doar 22,9 zile de așteptare la vânzare.

Colour-influence-on-the-car-selling-time_RO
Sursa: carVertical

Culoarea neobișnuită care vinde cel mai repede un VW Golf

Pentru a vedea mai precis cât de mult influențează culoarea timpul de vânzare al unei mașini, analiza a urmărit și evoluția unui model popular în întreaga lume și în România, VW Golf.

ADVERTISING

Cu o plajă foarte largă de cumpărători interesați, de la studenți și familii până la firme, VW-ul Golf se vinde cel mai bine, în mod surprinzător, în culoarea maro, cu o medie de doar 18,6 zile la vânzare. Potrivit analizei, este dificil de explicat de ce această culoare a prins atât de bine pe acest model. Datele au arătat că un VW Golf maro se vinde în medie cu 35% mai rapid decât un VW Golf alb, cea mai puțin dezirabilă culoare.

Locul doi, cu o medie de 20,8 zile la vânzare, e ocupat de argintiu. Locul trei, ocupat de galben, cu o medie la vânzare de 22,6 zile, confirmă trendul general.
 
"Vedem clar că galbenul face excepție pentru România în regiune. Chiar și în comparație cu țările vecine precum Ungaria, mașinile de culoare galbenă sunt clar mai vândute în România. Este nevoie de aproximativ trei săptămâni pentru a vinde un vehicul galben în România și, deși necesită aproape aceeași perioadă de timp pentru a vinde o astfel de mașină în Ungaria, galbenul este culoarea care se vinde cel mai lent acolo. Acest lucru arată cât de diferite pot fi piețele învecinate", a spus Matas Buzelis, directorul de comunicații carVertical.

ADVERTISING

Cele mai evitate culori

Culoarea care se vinde cel mai greu este bejul. Deși este o alegere neutră, foarte populară la design-ul interior, șoferii se feresc de ea. Cu o medie de 26,2 zile la vânzare, bejul nu este totuși o "catastrofă", diferența față de culoarea de pe primul loc fiind de puțin peste 5 zile. În procente, în schimb, diferențele sunt semnificative: în medie, durează cu 26% mai mult timp să vindeți o mașină bej decât una galbenă.

"Vehiculele bej sunt de obicei mai dificil de vândut, deoarece nu sunt la fel de conservatoare ca unele nuanțe convenționale precum negru, alb, argintiu sau gri. Fiind ușor mai subtil și discret, bejul este adesea alegerea persoanelor cu un gust mai rafinat. Asta explică de ce este nevoie de mai mult timp pentru a vinde astfel de vehicule", a explicat expertul auto de la carVertical.

ADVERTISING

Greu de vândut sunt și mașinile albe și cele verzi, cu o medie de 24,8, respectiv 24,7 zile la vânzare. Mașinile albe sunt, probabil, asociate cu flotele auto ale companiilor și, în plus, albul tinde să ascundă liniile caroseriei, făcând orice model să pară mai banal decât dacă ar avea culoare.

În Europa, în topul preferințelor pentru culorile auto se află negrul (23,5% din întregul parc auto european), albul (21,1%) și argintiul (17,6%). Astfel, cu excepția preferinței pentru galben, tendințele din România se încadrează în cele europene.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇