Cine stă pe Clubhouse în România și de ce? BONUS ???? Avem și noi o cameră!

Cine stă pe Clubhouse în România și de ce? BONUS ???? Avem și noi o cameră!
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Ai auzit de aplicația Clubhouse, o folosești sau te întrebi ce-i cu ea și cine stă pe ea? Un studiu realizat de cefaci.online dezvăluie profilul utilizatorului român de Clubhouse, iar noi îți oferim și mai multe detalii despre noua aplicație și cum o folosesc jurnaliștii spotmedia.ro.

În primul rând, aplicația merge doar pe iOS, deci pe iPhone și iPad. Și doar pe bază de invitație, pentru moment.

Conform studiului, utilizatorul român de Clubhouse are vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani (77.4%), locuiește în București (67.7%), are studii superioare (92.8%), este angajat (58.0%), folosește WhatsApp (83.8%), petrece minim 2h pe zi pe Clubhouse (54.6%).

ADVERTISING

Motivul principal pentru care intră pe Clubhouse este acela de a-și îmbunătăți cunoștințele (86.8%), urmat de faptul că, în contextul actual, noua rețea socială le oferă acces la dezbateri și evenimente cu Key Opinion Leaders (54%).

Cel mai bine reprezentat segment a rămas cel din MarComm (23.5%), urmat de IT & Telecomunicații (14.9%), Social Media (9.9%), creatori de conținut / influencers (7%), media online și zone creative (actori, cântăreți) ambele cu 6.3%.

???? La capitolul media online noi vă recomandăm și @SPOT-CLUB, locul unde jurnaliștii spotmedia.ro se întâlnesc cu cititorii pe Clubhouse, de luni până vineri, la 09:30, în Camera de Știri. Cel mai important subiect al zilei este dezbătut zilnic de Ioana Ene Dogioiu, Emilian Isailă, Magda Grădinaru, Bogdana Boga, Gabriel Kolbay sau Andreea Diochețanu. Participă și tu la discuții sau doar ascultă ce se vorbește!

ADVERTISING

Clubhouse este prima rețea socială din istorie care a răspuns unor nevoi clare, create de contextul pandemiei în industriile digitale, ale căror activități creative au fost afectate de lockdown, distanțare și de lipsa evenimentelor, sau a activărilor de brand. Nu a fost niciodată mai ușor să organizezi un eveniment cu C-Levels, persoane publice cu prezență pe TV sau radio, sau profesioniști din e-commerce, ori să ai acces la un eveniment de acest gen din confortul canapelei, ori al scaunului de birou.

Costin Cocioabă, fondator Cefaci.Online
Costin-Cocioaba-CefaciOnline

În afara Capitalei, care strânge 67.7% din audiența aplicației, Cluj-Napoca (5.6%), Timișoara (2.6%), Brașov, Constanța și Iași, fiecare dintre ele reprezentate de un procent de 2.1% sunt orașele din care provin încă aproape 15% din totalul utilizatorilor de Clubhouse din România.

ADVERTISING

Mai mult, 8.3% locuiesc în afara țării, cei mai mulți români fiind relocați în Statele Unite (2.6%), UK (1.4%) și Țările de Jos (1%).

Dintre repondenți, 53% au auzit de Clubhouse din social media, în timp ce 32% au primit direct pe SMS o invitație de la cineva cunoscut. 23.6% sunt proprietari de business-uri, 12.8% freelanceri, 32.8% dintre repondenți sunt angajați, implicați sau interesați de proiecte personale, în timp ce 16.4% sunt angajați într-o funcție de management.

37.4% preferă doar să asculte în camere de discuții (rooms) publice, iar un procent de 16.6% intenționează să creeze room-uri în perioada următoare.

Un procent de 19.2% sunt utilizatori activi, cu nenumărate room-uri create, ori care dețin deja un Club în cadrul rețelei sociale.

Numărul urmăritorilor utilizatorilor din România de Clubhouse este de ordinul miilor, 4% având între 1001 și 2000 de followers, în timp ce doar 3% au peste 2000 de followers.

Ca surse de informare s-au evidențiat rețelele sociale (31.5%), presa online (30.7%) și blogurile (18.5%). TV-ul este sursă de informare pentru 12.5%, în timp ce presa scrisă deține doar 2.7% din audiența Clubhouse.

Clubhouse-Romania-CefaciOnline-vertical

Chestionarul a avut 302 repondenți și a fost comunicat prin intermediul celor mai populare cluburi de pe Clubhouse (@CeFaciOnline, @FOMO Trends Talk, @Romania, @SocialPedia, @Romania Identity Club, ori @Concerteaza), room-urile organizate de administratori și membri ai acestor cluburi, cele două grupuri de Facebook dedicate Clubhouse și SocialPedia.

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇