Segmentul magistralei de metrou M6 dintre Băneasa şi Aeroportul Henri Coandă se află într-un proces de reevaluare la Ministerul Transporturilor, afirmă ministrul Cătălin Drulă.
Potrivit acestuia, magistrala M5, pe axa de est-vest a oraşului, ar putea avea o încărcare de călători de 10 ori mai mare.
"Sunt nişte semne de întrebare în legătură cu această investiţie (M6 Băneasa-Aeroport - n.red.), pe care o reevaluăm, şi în contextul în care o magistrală de metrou, odată construită, are nişte costuri foarte mari asociate şi ele trebuie să fie acoperite cu un trafic mare de călători.
Iar în Bucureşti sunt nevoi foarte mari de metrou pe nişte magistrale care ar avea o încărcare poate şi de 10 ori mai mare. Mă refer de exemplu la magistrala M5 (spre Pantelimon - n.red.), axa est-vest a Bucureştiului, şi la magistrala M4, axa nord-sud decalată faţă de centrul oraşului spre vest", a susţinut Drulă, vineri, la inaugurarea Pistei 2 de la Aeroportul Otopeni.
El a explicat că trenul de la Gara de Nord către aeroport, la terminalul actual, face 20 de minute, iar metroul ar face 35 de minute, cu 14 opriri, şi nici nu ar ajunge până la noul terminal al aeroportului.
"Magistrala M6 se face şi se va face cel puţin până la Sectorul 1, faza 1, până la centrul Băneasa. Despre sectorul care vine de la Băneasa până la aeroport, suntem într-un proces de reevaluare la nivelul ministerului, pentru că trebuie să vedem exact fezabilitatea proiectului", a afirmat Cătălin Drulă.
Noua pistă are o lungime de 3,5 kilometri
Pista nr. 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost redeschisă vineri pentru traficul aerian.
Aceasta are o lungime de 3,5 kilometri, lăţimea de 60 de metri, din care 45 de metri reprezintă suprafaţă portantă şi acostamente de 7,5 metri.
A fost construită în 1987 şi a beneficiat de o reparaţie capitală în 1997, până la actuala modernizare fiind derulate numai lucrări de mentenanţă.