Primăria Constanța a anunțat, vineri, noua identitate vizuală a stațiunii Mamaia, precum și strategia de promovare turistică pentru perioada următoare, sub sloganul „Unde distracția întâlnește marea”. Doar că logo-ul este, de fapt, o imagine ce poate fi descărcată de pe site-urile care găzduiesc imagini de stock pentru câțiva euro. Asta în condițiile în care tot proiectul de rebranding a costat aproape 20.000 de euro.
UPDATE: Organizaţia de Management al Destinaţiei Mamaia-Constanţa a anunţat că renunţă la logo-ul propus, precizând că Mamaia nu poate avea un brand turistic similar cu un complex rezidenţial din Spania.
''Referitor la similitudinea dintre logo-ul propus pentru promovarea staţiunii Mamaia şi alte branduri turistice facem următoarele precizări: În primul rând le mulţumim tuturor celor care au sesizat similitudinea. Tocmai din acest motiv am comunicat public forma brandului. Valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de 800 de euro, aproximativ 5% din contract. Restul fondurilor sunt alocate către alte produse şi servicii. Brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică'', se arată într-un comunicat al Primăriei Constanţa.
Ce spunea Primăria despre noul brand
„Începând cu această vară, stațiunea Mamaia va fi reprezentată de o nouă identitate de brand. Proiectul include, pe lângă logo și slogan, care vor fi utilizate în mod oficial pentru a identifica destinația, o strategie de repoziționare în piață și o serie de acțiuni menite să îmbunătățească imaginea stațiunii. Inițiativa de creare și implementare a unei noi abordări în marketing și comunicare pentru Mamaia aparține Organizației de Management al Destinației Mamaia-Constanța, o asociere constituită de autoritatea locală și patronatele din turism, pentru gestionarea activităților de promovare a stațiunii.
Noul logo, conceput într-o estetică minimalistă, încorporează simboluri emblematice ale destinației, reinterpretate cu o abordare actuală. Culorile răsăritului de soare din mare au fost alese ca reprezentative pentru imaginea stațiunii, astfel, noul brand va fi reprezentat printr-o îmbinare de oranj, galben, albastru marin și bleu.
Sloganul asociat noii imagini a stațiunii (Unde distracția întâlnește marea), exprimă succint propunerea unică de valoare a brandului și urmărește să facă tranziția între reputația stațiunii ca loc de distracție și oferta sa reală, o destinație care oferă cadrul în care fiecare turist își poate trăi experiența personalizată.
Această nouă identitate caută să scoată în evidență esența destinației turistice, să sublinieze procesul de reinventare pe care Mamaia îl parcurge și, în același timp, consecvența în valorificarea tradiției sale de peste un secol. În acest fel, Mamaia se pregătește să-și îmbogățească oferta și să se adreseze unei categorii mai largi de vizitatori, fără a renunța la farmecul care a consacrat-o”, este mesajul transmis pe Facebook de către Primăria Constanța.
Achiziția a costat puțin peste 16.000 de euro (fără TVA) și a fost atribuită direct societății Blue Sky Advertising, din Cluj-Napoca, deținută de Maria Emanuela Huruială și Antreprevision Hub (Mariana Ruscan și Radu Lupaș Călin), arată info-sud-est.ro.
Doar că logo-ul respectiv este, de fapt, o machetă vectorială care poate fi cumpărată de pe diferite site-uri de imagini de stock, unul dintre ele fiind freepik.com, și asupra căreia se pot face intervenții. Așa se face că logo-ul nu este original, special conceput pentru stațiunea Mamaia, așa cum se cerea în descrierea achiziției de pe SEAP. Acesta este deja folosit pentru promovarea mai multor locuri sau business-uri, unul dintre ele fiind un dezvoltator imobiliar de lux din Costa Rica, conform sursei citate.
Sursa foto: Colaj Info Sud-Est
Managerul firmei căreia i-a fost atribuit contractul de identitate de brand a recunoscut că logoul a fost cumpărat de pe site-urile de imagini de stock, nu ’’realizat’’ așa cum se menționează în descrierea achiziției de pe SEAP.
’’Într-adevăr, acel simbol a fost preluat, dar am lucrat foarte mult la manualul de identitate. Am avut un anumit timp la dispoziție ca să livrăm tot brandingul. (…) Nu pot să vă spun cu cât am cupărat sigla, este confidențial’’, a declarat pentru Dobrogea Live administratorul firmei Blue Sky Advertising, Maria Emanuela Huruială.
Referitor la situația semnalată, Primăria Constanța a transmis că deține licență de utilizare a logo-ului.
”Menționăm că, în conformitate cu informațiile furnizate de societatea Blue Sky Advertising SRL, deținem licență și drepturi de utilizare pentru toate elementele grafice prezentate. Acestea au fost achiziționate de pe o platformă de profil, fără criterii de exclusivitate, urmând ca toate drepturile să fie transferate Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța. Totodată, subliniem faptul că acest element grafic a stat la baza construirii identității vizuale a OMD Mamaia Constanța, urmând să fie declinat în scopul promovării stațiunii”, a transmis Primăria Constanța, conform presei locale.
Menționăm că orice utilizator are posibilitatea să folosească o imagine pe care o cumpără de pe site-urile de stock.