Vor plăti sau nu bucureștenii tarifele de parcare impuse de Sectorul 4? Primăria lui Nicușor Dan susține că ar fi ilegale

Vor plăti sau nu bucureștenii tarifele de parcare impuse de Sectorul 4? Primăria lui Nicușor Dan susține că ar fi ilegale

Conducerea Primăriei Capitalei susține că Daniel Băluța n-ar avea dreptul să impună și să încaseze taxe pentru locurile publice de parcare din Sectorul 4.

Așa că nu e foarte clar dacă bucureștenii ar trebui să plătească taxele impuse de Primăria Sectorului 4 sau nu. Și nici nu e limpede ce îi așteaptă pe cei care vor refuza să plătească.

Încă de săptămâna trecută, primarul Daniel Băluță, a anunțat pe rețelele de socializare că, începând cu data de 23 august, bucureștenii vor fi nevoiți să achite un tarif pentru a-și lăsa mașina pe locurile publice de parcare cu plată din Sectorul 4. Nu primarul a luat această decizie, ci Consiliul Local (la inițiativa primarului - n.red.).

ADVERTISING

Mai exact, Băluță a anuțat că prețurile parcării vor fi accesibile ”2 lei/oră în zonele aglomerate, 1 leu/două ore acolo unde fluxul de mașini este redus”.

Sectorul 4 are nevoie de noi locuri de parcare, însă pentru acest lucru este evident nevoie de bani. În același timp...

Publicată de Daniel Băluță pe Joi, 12 august 2021

Problema este că, de fapt, primăriile de sectorul au în administrare doar locurile de parcare de reședință. Primăria Sectorului 4, spre exemplu, are circa 46.000 de astfel de locuri.

În schimb, locurile publice de parcare cu plată din oraș sunt ale PMB. Iar Consiliul General - prin intermediul Hotărârii 494/17.09.2019 - a delegat serviciul public de administrare și gestionare a parcajelor publice cu plată către Compania Municipală Parking SA.

ADVERTISING

La acel moment, compania municipală a primit 220 de amplasamente (parcări) cu circa 30.000 de locuri. Misiunea companiei era să inventarieze aceste locuri și să le reamenajeze acolo unde acest lucru se impune.

Spre exemplu, dacă în anumite locuri s-a reconfigurat carosabilul sau s-au construit clădiri, unele locuri de parcare s-ar putea să încurce, blocând ieșiri de urgență sau fiind amplasate la mai puțin de 25 de metri de colțul unei intersecții. Iar în aceste cazuri, ele ar trebui retrasate.

După reconfigurare, CM Parking poate pune taxă pe aceste locuri de parcare. Iar cu banii obținuți poate dezvolta, în continuare, rețeaua de locuri publice de parcare cu plată din oraș.

ADVERTISING

CM Parking SA a explicat anterior pe larg pentru Spotmedia.ro că se va ocupa doar de locurile de parcare publice cu plată. În schimb, locurile de parcare de reședință rămân în grija primăriilor de sector.

Interesant este că în anexa hotărârii de Consiliu General prin care i s-a delegat serviciul public Companiei Municipale Parking n-am găsit nicio mențiune despre locurile de parcare pe care Daniel Băluță vrea să le taxeze.

Puteți verifica informațiile citind hotărârea Consiliului General:

Cu toate acestea, viceprimarul Stelian Bujduveanu (PNL) susține că Primăria Sectorului 4 nu are niciun drept să impună astfel de taxe.

”O încălcare a normelor în vigoare”

Hotărârile Consiliului Local Sector 4 privind introducerea de tarife pe oră pentru locurile de parcare de pe unele bulevarde sunt nelegale!

Atrag atenția că Primăria Sector 4 nu poate administra în regim de plata cu ora parcările de pe marile bulevarde, întrucât decizia intră în contradicție cu prevederile Strategiei de parcare pe teritoriul Municipiului București.

Sectoarele administrează numai parcaje de reședință exploatarea lor făcându-se prin închiriere către persoanele fizice îndreptățite, pe bază de contract cu durata de valabilitate de 1 an și cu posibilitatea reînnoirii.

Chiar și pentru parcajele de reședință administrate de sectoare, tarifele diferențiate sunt stabilite doar de către Consiliul General al Municipiului București.

Faptul că Primăria Sector 4 a stabilit tarife de închiriere cu ora este o încălcare a normelor în vigoare.

Tarifele de închiriere cu ora sunt specifice parcajelor publice de utilitate generală (cf. art. 17 (2) din Anexa nr. 3 din Strategia de parcare pe teritoriul Municipiului București), categorie de parcaje care se află în administrarea Consiliului General al Municipiului București.

În plus, Comisia Tehnică de Circulație a Municipiului București (autoritatea care încadrează parcajele pe categorii) nu a avizat niciodată parcaje de reședință pe arterele principale din Sectorul 4”, a scris Stelian Bujduveanu pe Facebook.

Și primarul general Nicușor Dan a apreciat pentru Hotnews.ro că tarifele pe care vrea să le impună Primăria Sectorului 4 nu sunt legale.

Rămâne, deci, să vedem, la ce concluzie vor ajunge cele două primării până pe 23 august și dacă bucureștenii vor fi într-adevăr nevoiți să achite taxele anunțate de Daniel Băluță.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇