Sistemul aproape SF pe care primăria îl face la Pasajul Unirii

Sistemul aproape SF pe care primăria îl face la Pasajul Unirii
Susține democrația
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

După numeroasele accidente care au avut loc în ultimele luni în Pasajul Unirii din București, unul dintre ele soldat cu moartea unui bărbat, Primăria Sectorului 4 anunță că suplimentează sistemul de semnalizare și avertizare rutieră.

Astfel, la cele două intrări în pasajul rutier vor fi montate noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, ce vor fi corelate cu senzori electronici de măsurare a înălțimii, camere video și cu panouri informative de tip LED, se arată într-un comunicat transmis SpotMedia.ro.

Prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecției cu bulevardul Mărășești, adică la aproximativ 160 de metri în fața porții de gabarit.

ADVERTISING

Această construcție va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălțimii maxime admise, precum și lanțuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depășire a gabaritului.

image-21

Ca noutate, aceasta va avea în componență camere video și senzori electronici de înregistrare a depășirii de gabarit. În cazul depășirii limitei de înălțime, senzorii vor transmite informația către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porții de gabarit.

Poarta va purta, pe lângă semnele de limitare a înălțimii, panouri electrice de informare, pe care va fi afișat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălțimea mai mare de 3,5 metri, precum și traseul de urmat pentru a ieși de pe benzile de intrare în pasaj.

image-22

După primele două porți mai sus-menționate, va fi montată încă una, cu același rol de atenționare în privința limitării de înălțime, dotată cu lanțuri, camere video și senzori, care vor transmite informații referitoare la depășirea înălțimii maxime admise către noua poartă de gabarit, montată înainte de intrarea în tunelul rutier.

image-23

Noua poartă de gabarit va fi construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălțime mai are de 3,5 metri. Aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripția limitei de înălțime, panouri de afișaj electronic și semafoare inteligente, care, în baza informațiilor transmise de senzorii porților de presemnalizare, vor afișa culoarea roșie timp de 10 secunde, la detectarea unei depășiri de gabarit.

ADVERTISING

În acest interval, șoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-și continue călătoria și să utilizeze banda dedicată ieșirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă șoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit.

image-24

Totodată, pe același sens de mers, la sol vor fi amenajate noi scuaruri de separare a sensurilor de circulație, vor fi trasate benzi rezonatoare și vor fi înființate benzi de circulație speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj.

Cât privește sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piața Universității către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit vor fi montate două porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, similare celor deja descrise, ce vor avea în componență lanțuri, camere video, senzori de măsurare a înălțimii și panouri de informare de tip led.

ADVERTISING

Sistemul electronic de panouri de avertizare și semafoare ce va fi montat în următoarele 60 de zile va putea fi folosit și în cazul unor posibile situații de urgență apărute în interiorul pasajului (incendii, inundații, accidente etc).

La solicitarea Spotmedia.ro, Primăria Sectorului 4 a transmis că urmează să estimeze costurile noului sistem. Avizul abia a fost emis în cursul zilei de ieri, 19 ianuarie. Și abia după ce îl va primi va estima costurile cu achizițiile și instalarea noilor sisteme.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇