Un accident mortal de circulație a avut loc, vineri, la intrarea în Pasajul Unirii din Bucureşti. Un autocar care transporta turişti greci a lovit puternic bariera de la intrare.
Traficul rutier a fost restricţionat vreo 3 ore pe sensul de mers dinspre Tineretului spre Universitate.
Autocarul transporta 48 de persoane. În urma impactului, tabla autocarului s-a deformat. Patru persoane au fost descarcerate.
"Toate cele patru persoane care au rămas încarcerate au fost extrase, două femei şi doi bărbaţi. Două dintre acestea sunt în stare foarte gravă, una chiar în stop cardiorespirator", a declarat purtătorul de cuvânt al ISU Bucureşti-Ilfov, Daniel Vasile, la Digi24.
Ulterior, Raed Arafat, şeful DSU, a anunţat de la faţa locului că una dintre victime a murit: "A fost un accident destul de grav. Numărul total este de 22 de persoane duse la 4 spitale. Pacientul în stop cardiac a fost declarat decedat. Mai este un pacient în stare gravă, intubat, internat la Floreasca.
Ceea ce pot să vă spun este ca au mai fost persoane care n-au avut nevoie de îngrijiri. Au fost duşi de ISU la hotel, iar colegii de la ISU le vor duce bagajele.
Am vorbit cu ambasada Greciei și va exista translator la spitalele la care au ajuns victimele".
Şoferul nu consumase droguri, arată rezultatul testării cu aparatul DrugTest.
Poliţia a deschis dosar penal pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă.
Din imaginile postate pe Facebook de Asociația Profesională a Transportatorilor APT se vede cum autocarul - prea înalt pentru a tranzita pasajul - a lovit puternic și aproape a dărâmat poarta montată pe carosabil.
Aceasta a fost instalată acolo de Primăria Sectorului 4 tocmai pentru a nu lăsa mașinile prea înalte să intre în pasaj și să se blocheze (caz în care echipajele de intervenție ar trebui să vină și să dezumfle roțile mașinii, ca să o poată tracta - n.red.).
De ce sunt aşa de multe accidente la Pasajul Unirii
Prefectul Capitalei, Toni Greblă, știe că au fost cinci accidente la Pasajul Unirii după lucrările ample de reabilitare, dar nu cunoaște numărul acestora înainte de modernizare.
Întrebat de jurnaliști de ce se întâmplă atât de multe accidente la pasajul renovat, prefectul Capitalei a răspuns că nu poate să-și explice.
”Este un semn de întrebare și pentru mine, nu numai de astăzi, ci și despre întâmplările anterioare. Au fost luate toate măsurile de la primele incidente, au fost consultați toți specialiștii, s-au făcut verificări cu privire la înălțime, la modul în care e amplasat acest presemnalizator, s-a mai montat încă un presemnalizator care se afla la 40-50 de metri mai sus, care este dintr-un material mai lejer, și nu știu care este cauza pentru care autocarul nu a oprit la primul presemnalizator, pentru că primul are o înălțime și mai mică. Ele sunt montate tocmai pentru a-i atenționa pe șoferi să nu se ajungă la lucruri mai grave”, a declarat Toni Greblă.
Prefectul Capitalei a precizat că toate semnalizatoarele respectă toate normele.
Marius Coaje: S-a coborât plafonul cu 15 cm, din rațiuni de siguranță
Nu este primul accident care e petrece în Pasajul Unirii din Capitală, după reabilitarea acestuia, motivul fiind faptul că șoferii nu respectă limitele de gabarit semnalizate.
Iar la solicitarea spotmedia.ro, șeful de lucrări din partea Primăriei Sectorului 4, Marius Coaje (fostul consilier pe probleme de infrastructură al Gabrielei Firea), a explicat în septembrie că plafonul pasajului a fost coborât cu 15 centimetri, dar că această lucrare nu are nicio influența negativă asupra traficului.
„Incidente existau și înainte de consolidare. Dar rămâneau vehiculele blocate în interiorul pasajului. Se desumflau roțile mașinii blocate, iar aceasta era scoasă afară. Într-adevăr, plafonul pasajului a fost coborât cu 15 centimetri. A fost necesar, ca să intre toate paturile de cabluri, toate corpurile de iluminat și tot ce înseamnă automatizare pentru ventilatoarele montate în pasaj.
În pasaj avem o înălțime de 3 metri și 70 de centimetri. Iar poarta impune restricție la 3 metri și 50 de centimetri.
În trecut exista o problemă. Poarta de gabarit îți indica 3 metri și 70 de centimetri. Dar ea era montată la înălțime mai mare. Și șoferii treceau de acea poartă, intrau în pasaj și – dacă mașina avea o înălțime mai mare – rămâneau blocați înăuntru. Și, cu ajutorul poliției și al IGSU, li se dezumflau roțile și erau scoși afară. (...)
Dar per total, niciodată autocarele mari și tiruri n-au avut loc în pasaj. Cei 15 centimetri cu care s-a coborât plafonul – din motive de siguranță – nu schimbă cu nimic situația”, a precizat Marius Coaje pentru spotmedia.ro.