Un TIR a rămas blocat în Pasajul Unirii. E al treilea incident de când Băluţă a deschis circulaţia. De ce a fost coborât plafonul și ce efect are asupra traficului

Un TIR a rămas blocat în Pasajul Unirii. E al treilea incident de când Băluţă a deschis circulaţia. De ce a fost coborât plafonul și ce efect are asupra traficului

Traficul rutier prin Pasajul Unirii, dinspre Tineretului spre Universitate, a fost blocat joi dimineață, după ce un TIR s-a blocat la intrarea în tunel.

Acesta a acroșat limitatorul care verifică înălțimea maximă admisă. Atât limitatorul cât și tirul au fost avariate grav.

tir-Pasajul-Unirii
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
tir-Pasajul-Unirii-2
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
camion-Pasaj-Unirii
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Este al treilea astfel de incident petrecut în ultimele zile, după ce pasajul reabilitat de Primăria Sector 4 a fost redat circulației în weekend.

În primele două incidente au fost implicate autocare, iar primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a postat marți pe Facebook o fotografie cu unul dintre ele.

ADVERTISING

Edilul a spus că șoferul a ignorat semnul de circulaţie pe care era specificată clar înălțimea maximă pe care un autovehicul trebuie să o aibă pentru a putea intra în pasaj, aşa că a rămas blocat în poarta de protecție.

„Respectați regulile și semnele de circulație afișate clar încă de la intrarea în Pasajul Unirii! Altfel, riscați să vă răniți, pe voi sau pe alți participanți la trafic, să vă avariați mașinile și să suportați cheltuielile de refacere pentru eventualele distrugeri provocate la acest obiectiv realizat și pus în siguranță de comunitatea Sectorului 4”, a scris edilul.

image-7
Foto: Facebook/Daniel Bălută

Al doilea incident a fost surprins de unul dintre foștii consilieri locali de la Sectorul 4, Dan Călina. Acesta a postat pe Facebook fotografii cu un autocar care pare blocat într-una din porți. Acesta se întreabă dacă s-a coborât limita de înălțime a indicatorului rutier de gabarit.

image-8
Foto: Facebook/Dan Călina

După primele incidente, consilierul general USR Nicorel Nicorescu se întreba - într-o postare pe Facebook - care sunt motivele accidentelor. Oare a ridicat constructorul de la Primăria Sectorului 4 prea mult calea de rulare asfaltată sau a coborât prea mult plafonul?

ADVERTISING

Iată cum spune șeful de lucrări care a gestionat șantierul de consolidare a pasajului că stau lucrurile.

Marius Coaje: S-a coborât plafonul cu 15 cm, din rațiuni de siguranță

La solicitarea Spotmedia.ro, șeful de lucrări din partea Primăriei Sectorului 4, Marius Coaje (fostul consilier pe probleme de infrastructură al Gabrielei Firea), a explicat că, într-adevăr, plafonul pasajului a fost coborât.

Dar - susține Marius Coaje - această lucrare nu are nicio influența negativă asupra traficului.

„Incidente existau și înainte de consolidare. Dar rămâneau vehiculele blocate în interiorul pasajului. Se desumflau roțile mașinii blocate, iar aceasta era scoasă afară.

ADVERTISING

Într-adevăr, plafonul pasajului a fost coborât cu 15 centimetri. A fost necesar, ca să intre toate paturile de cabluri, toate corpurile de iluminat și tot ce înseamnă automatizare pentru ventilatoarele montate în pasaj.

În pasaj avem o înălțime de 3 metri și 70 de centimetri. Iar poarta impune restricție la 3 metri și 50 de centimetri.

În trecut exista o problemă. Poarta de gabarit îți indica 3 metri și 70 de centimetri. Dar ea era montată la înălțime mai mare.

Și șoferii treceau de acea poartă, intrau în pasaj și – dacă mașina avea o înălțime mai mare – rămâneau blocați înăuntru. Și, cu ajutorul poliției și al IGSU, li se dezumflau roțile și erau scoși afară.

Evenimentul de astăzi a fost cauzat de un șofer turc, care a susținut că prin pasaj i-a indicat aplicația de navigare că trebuie să meargă. El, în mod clar, nu avea ce să caute acolo.

Niciodată tirurile nu au trecut prin pasaj. Avea o înălțime de 4 metri și 20 de centimetri. N-ar fi încăput niciodată! A avariat poarta de gabarit. Și i se va face deviz să achite daunele. Și-a stricat tirul... a creat o pagubă destul de mare.

La incidentul anterior, a fost un autocar care n-a avut loc în pasaj din cauza aparatului de aer condiționat care bănuiesc că a fost montat ulterior achiziției și a crescut înălțimea vehiculului.

Per total, niciodată autocarele mari și tituri n-au avut loc în pasaj. Cei 15 centimetri cu care s-a coborât plafonul – din motive de siguranță – nu schimbă cu nimic situația”, a precizat Marius Coaje pentru Spotmedia.ro

Pasajului Unirii a fost redeschis, duminică seară, după lucrări care au durat 77 de zile. Investiţia de 12 milioane de euro a vizat punerea în siguranţă a pasajului, lung de 900 de metri.

Primăria Sectorului 4 a spus că Pasajul Unirii a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇