Problemele de la metrou ar putea să mai dureze. Grindeanu nu mai vrea ca banii unui timișorean sau craiovean să ajungă la metroul bucureștean

Problemele de la metrou ar putea să mai dureze.  Grindeanu nu mai vrea ca banii unui timișorean sau craiovean să ajungă la metroul bucureștean

Trenurile de metrou din București ajung greu în stații în ultima perioadă, la intervale de 10-14 minute, însă directorul general al societății de metrou, Mariana Miclăuș, spera ca situația să revină la normal, curând, mizând pe ajutor de la Guvern.

Cum s-a ajuns aici

Ca să poată circula, trenurile de metrou au nevoie de mentenanță. Cu asta se ocupă societatea Alstom Transport SA, pe care Metrorex a contractat-o să-i întrețină garniturile.

Problema este că Metrorex are să-i achite companiei circa 160 de milioane de lei, potrivit publicației Club feroviar. Din această sumă, are prevăzuți în bugetul acestui an 22 de milioane de lei. Dar încă nu știe de unde va găsi restul de 138 de milioane de lei.

ADVERTISING

Iar Alstom și-a cerut toți banii restanți. Și cum nu i-a primit, a redus ritmul în care face mentenanță la metrou. Așa că joi, potrivit Metrorex, în loc de 57 de trenuri, prin subteran au circulat doar 35.

Din această cauză, în loc de 2-3 minute, în stațiile aglomerate și 7-8 minute în cele de la capete, călătorii au ajuns să aștepte și 15 minute un tren de metrou. În plus, tocmai din cauza ritmului lent în care circulă trenurile, în stații se creează aglomerație.

În context, directorul Mariana Miclăuș a declarat pentru Club feroviar că speră să poată rezolva problema, la următoarea rectificare bugetară.

ADVERTISING

„Am încercat rezolvarea situației și pe cale amiabilă cu cei de la Alstom Transport, cărora le-am cerut ridicarea acestei măsuri de limitare a reviziilor.

Ei solicită însă plata integrală a sumelor restante. Am făcut demersuri pentru ca la rectificarea bugetară să primim fondurile necesare pentru a achita integral contravaloarea serviciilor de mentenanță”, a precizat Mariana Miclăuș.

Grindeanu: Eu cred că această chestiune ar trebui să înceteze

Pare însă că nu va fi atât de simplu. Aflat joi într-o vizită pe șantierele drumului expres Craiova - Pitești, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că s-a săturat să tot vadă Metrorex cum vine să ceară bani, la minister.

ADVERTISING

„Periodic, vine Metrorex la Guvern – în primul rând, la Ministerul Transporturilor și, apoi, la Guvern - și spune: vrem bani. Asta se întâmplă și când se aprobă bugetul, și când se fac rectificări.

Eu înțeleg că asta e soluția pe care o are Metrorex: să se vină cu bani de la bugetul statului, ca să acoperim pierderile de acolo.

Știu problemele de acolo legate de neachitarea unor operațiuni de mentenanță și lucrurile proaste, legate de neimplementarea unor proiecte de mentenanță.

Dar vă întreb: cât va mai trebui un craiovean sau un timișorean sau un ieșean să accepte ca din banii lor să se subvenționeze transportul cu metroul? Eu cred ca trebuie să se termine.

La Ministerul Transporturilor am dat drumul la ceea ce înseamnă 109, Guvernanța Corporativă (OUG 109/2011 – care prevede modalitatea de selecție, în funcție de performanțe, a conducerii companiilor de stat – n.red.). Și consiliile de administrație și directorii generali, în perioada următoare, vor fi selecționați pe OUG 109”, a precizat Grindeanu.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇