La metroul din București este aglomerație mare, pentru că trenurile vin la intervale de 10-15 minute, timp dublu față de programul normal.
Motivul? Metrorex nu și-a plătit datoriile de aproximativ 160 de milioane de lei către Alstom România, compania care asigură serviciile de întreținere pentru cele 82 de rame de metrou, scrie Economedia.
Astfel, săptămâna trecută, Alstom a redus serviciile de întreținere, iar Metrorex a fost nevoită să pună în circulație mai puține trenuri.
Compania a anunțat că momentan a început să plătească o factură de 20 de milioane de lei din datorie, dar așteaptă rectificarea bugetară pentru a achita și restul.
În aceste condiții, aglomerația de la metrou va mai dura cel puțin 2-3 săptămâni, pentru că rectificarea bugetară este estimată „în jurul datei de 5 august”, potrivit ministrului Finanțelor, Adrian Câciu.
Alstom România asigură întreținerea trenurilor de metrou pentru următorii 15 ani, contractul fiind semnat în decembrie 2021 pentru 2,4 miliarde de lei.
Tot Alstom s-a ocupat și înainte de mentenanță, iar la sfârşitul anului 2019, atunci când a expirat contractul anterior, firma avertiza asupra riscului opririi metroului din cauza datoriilor Metrorex care se ridicau la 150 de milioane lei.