Aproximativ 52% dintre români declară că s-au implicat în acţiuni de susţinere şi întrajutorare a refugiaţilor ucraineni, iar 61% spun că intenţionează să se implice, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research.
Conform cercetării, opt din zece respondenţi declară că au realizat acţiuni caritabile în ultimul an, în particular tinerii şi persoanele cu venit mediu şi mare.
Conform studiului, alimentele (72%), serviciile de cazare (70%) şi asistenţa medicală (55%) sunt categoriile de asistenţă considerate a fi cele mai importante pentru refugiaţii din Ucraina. În mai mare măsură persoanele peste 55 de ani consideră că aceste tipuri de asistenţă sunt importante.
Tinerii între 18 şi 24 de ani consideră într-o măsură semnificativ mai mare că persoanele refugiate au nevoie de servicii de traducere (35%), comparativ cu total eşantion (18%).
În plus, doar 13% dintre respondenţi consideră că refugiaţii din Ucraina au nevoie de asistenţă financiară, într-o măsură mai ridicată persoanele între 25 şi 34 de ani.
Totodată, 6 din 10 români spun că şi-ar oferi locuinţa pentru cazarea refugiaţilor, dacă ar avea spaţiul necesar, iar 57% declară că ar fi dispuşi să îşi ofere timpul în mod voluntar, pentru a ajuta situaţia refugiaţilor din Ucraina.
Cât de optimiști sunt românii
Studiu Reveal Marketing Research şi-a propus, de asemenea, să evalueze nivelul de optimism şi siguranţă cu privire la viitorul României, dar şi al Ucrainei, în contextul actual. Astfel că aproape jumătate dintre respondenţi (45%) se declară pesimişti cu privire la viitorul şi siguranţa României.
Nivelul optimismului se plasează la 21%, cu un nivel mai ridicat în rândul bărbaţilor (25% vs 16% femei) şi în rândul persoanelor între 25 şi 34 de ani (25%).
În ceea ce priveşte situaţia Ucrainei, peste jumătate dintre respondenţi (55%) se declară pesimişti cu privire la viitorul şi siguranţa Ucrainei, în special, cei peste 55 de ani (63%). Optimişti cu privire la viitorul şi siguranţa Ucrainei sunt doar 13%, cu precădere tinerii între 25 şi 34 de ani (18%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 7 - 10 martie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban şi rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.004 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
Război în Ucraina, Ziua 20 - Vezi desfășurarea evenimentelor