Suntem inundați pe toate platformele cu imagini promovând tot felul de bucate, care mai de care mai apetisante. Și adesea rezultatul este că ajungem nu numai să râvnim la un burger sau orice altceva, ci chiar să-l cumpărăm și să-l mâncăm cu poftă. Și așa kilogramele se adună.
Dar un studiu realizat în Danemarca a arătat că, în realitate, efectul vizionării imaginilor cu mâncare poate fi chiar opusul: pofta să se diminueze și să ajungem să luăm porții mult mai mici decât am fi dorit inițial. Mai mult, se poate chiar ca pofta să dispară.
Dar în ce condiții? Un experiment realizat de oamenii de știință de la Universitatea Aarhus, din Danemarca, a arătat că, atunci când vizionăm aceeași imagine, cu poate cel mai apetisant aliment, pofta se diminuează considerabil, apărând senzația de sațietate.
În cadrul studiului, s-a observat că subiecții care au văzut de numai 3 ori aceeași imagine încă aveau un apetit ”sănătos”, în timp ce cei care o văzuseră de 30 de ori se declarau aproape sătui.
Când a venit momentul să-și aleagă o porție, cei din urmă au optat pentru o bucată mult mai mică decât ceilalți.
Experții au sugerat că vizualizarea imaginilor cu alimente stimulează zonele creierului asociate cu sațietatea, provocând scăderea apetitului, scrie Science Daily.
E poate cea mai ieftină dietă, una care cu siguranță merită încercată. Cercetătorii danezi ne sugerează să vizionăm pe telefonul mobil în mod repetat fotografii cu alimente, pentru a ne suprima pofta de mâncare.
Un studiu din 2016 a arătat că o persoană obișnuită vede aproximativ 6,1 postări alimentare la fiecare 12 ore în timp ce folosește rețelele de socializare.