Europarlamentarul USR Vlad Botoș anunţă că a trimis o scrisoare comisarului pentru Coeziune și Reformă, Elisa Ferreira, prin care cere informații despre respectarea standardelor de siguranță în construcții în ceea ce privește Podul de la Brăila, proiect finanțat cu bani europeni, despre care apar informaţii care arată că nu e tocmai bine făcut.
„Am trimis astăzi, în calitate de europarlamentar și vicepreședinte al Comisiei pentru Dezvoltare Regională (REGI) din Parlamentul European, o scrisoare doamnei comisar Elisa Ferreira, responsabilă pentru Coeziune și Reformă în cadrul Comisiei Europene.
Subiectul acestei scrisori este respectarea standardelor de siguranță în construcții în ce privește Podul de la Brăila, un mare proiect de infrastructură finanțat cu contribuția fondurilor europene.
Inaugurat cu mare fast de către autoritățile publice, podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila este subiectul unor știri și al unor postări pe paginile de social media care arată că acesta ar avea porțiuni ce nu sunt în concordanță cu siguranța la care oamenii au dreptul să o aștepte.
Am solicitat doamnei comisar informații cu privire la respectarea cerințelor de siguranță pe care trebuie să le respecte toate proiectele finanțate din fondurile Uniunii Europene pentru a face lumină în acest subiect controversat.
Aici puteți citi scrisoarea: http://bit.ly/3qLuxZ
Consider că este datoria mea să acționez atâta vreme cât am pârghiile oficiale pentru aflarea de informații corecte și clare cu privire la acest subiect.
Nerespectarea măsurilor de siguranță, șuruburi neadecvate, asfalt turnat defectuos, ar putea avea efecte dezastruoase asupra celor care utilizează podul. Trebuie să știm cât mai repede dacă informațiile care circulă acum în presă sunt adevărate, dacă podul este un pericol pentru a remedia cât mai curând situația.
Voi urmări subiectul acesta și voi încerca să aflu informațiile pe căi formale pentru că siguranță cetățenilor este pe primul loc", scrie pe Facebook Vlad Botoş.
Problemele continuă pentru proaspăt-inauguratul Golden Gate românesc.
După ce la doar o lună deja asfaltul se denivelase, la o lună și jumătate distanță de la tăierea panglicii, cei care-l tranzitează au observat cum șuruburile care susțin parapetele de pe margine sunt puse doar de formă.
Ieri Compania Naţional de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că echipe ale constructorului podului de la Brăila au verificat peste o treime din şuruburile parapetului, fiind găsite 70 de şuruburi slăbite, iar verificările vor continua.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, le-a cerut constructorilor ca lucrările să fie executate profesionist, atrăgând atenţia că podul va fi recepţionat doar dacă respectă standardele de calitate.