Minunea de pod de la Brăila a rezistat doar o lună. Oficialii dau vina pe șoferi pentru problemele de la asfalt, dar mai există o explicație

Minunea de pod de la Brăila a rezistat doar o lună. Oficialii dau vina pe șoferi pentru problemele de la asfalt, dar mai există o explicație

„Golden Gate-ul” românesc a rezistat o lună şi deja au apărut problemele la asfalt.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat cu mare fast pe 7 iulie, fiind cea mai spectaculoasă şi importantă lucrare de infrastructură realizată în România după Revoluţie. A costat 500 de milioane de euro şi tot nu e gata complet, pentru că nu sunt finalizate drumurile de legătură.

Doar că deja asfaltul de pe pod are denivelări care se văd cu ochiul liber pe partea de urcare dinspre Tulcea.

Autorităţile acuză şoferii pentru deformarea asfaltului. Denivelările ar fi apărut pentru că nu s-au respectat restricţiile de tonaj în zilele în care a fost caniculă. Atribuţiile de verificare revin Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

În consecinţă, CNAIR a cerut constructorului să remedieze problema, iar ministrul Transporturilor a solicitat o anchetă.

ADVERTISING

Mai există însă o posibilitate: constructorul să fi folosit o metodă de aşternere a asfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod.

E bine, totuşi, că denivelările nu pun siguranţa traficului în pericol.

Iată ce spun oficialii citaţi de TVR.

  • Cristian Pistol, directorul CNAIR: "Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj, nu s-a respectat tonajul de către autovehiculele care au circulat pe acest pod, pe de o parte.

Pe de altă parte, ştiţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri.

Cum ştiţi, podul acesta a fost dat în circulaţie, el din punct de vedere structural este în regulă, iar aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme".

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

"Atribuţiile (de verificare a tonajului - n.red.) sunt ale unei alte autorităţi din cadrul ministerului, am discutat cu inspectorul şef de la ISCTR, iar dânsul a convocat echipele pe care le avea pentru a verifica tonajul.

Denivelările vor fi remediate cu traficul deschis. (...)

Odată cu creşterea temperaturilor exterioare, ştiţi foarte bine că temperatura la asfalt este mult mai mare, iar pe pod, în momentul în care se ajunge în zona de rampă, autovehiculele au tendinţa de a frâna, moment în care se pot crea aceste mici probleme ale asfaltului", a mai spus Pistol.

  • Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: "Aceste instituţii, fie că e vorba de ISCTR, trebuie să verifice. Ştiu că domnul Pistol a făcut o cerere către ISCTR de acest tip.

Această lucrare este în garanţie, aşa cum bine ştiţi, şi această asociere trebuie să remedieze toate aceste probleme, mai ales că ne aflăm în perioada în care trebuie să demonteze macaralele, trebuie să termine drumul de pod, până la Jijila, care trebuie terminat, aşa cum bine ştiţi, până la sfârşitul acestui an".

ADVERTISING

Şi dacă e constructorul de vină?

Mai există şi posibilitatea ca de vină să fie o metodologie de aşternere a asfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod, spune Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, la Digi24.

„Sunt nişte deformări, e adevărat, le-am constatat, ştim de ele. Aici pot fi mai multe cauze. Una ar fi nerespectarea tonajelor, ştim că s-a circulat în zona respectivă cu supratonaj.

Alta cauză ar fi nerespectarea perioadelor în care au fost restricţii pe caniculă şi, cuplate, nerespectarea tonajelor cu nerespectarea restricţiilor pe căldură, pot duce la aceste deformări.

Sau, şi aici am cerut să se facă o expertiză, o metodologie de aşternere a asfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod. Şi la una dintre rampele podului, de la Jijila spre Brăila, poate fi o tasare la nivelul rampelor, vom vedea.

Dar aceste probleme nu afectează tablierul podului. Aceste probleme mai apar la obiectivele de infrastructură noi, au o perioadă în care se mai tasează. Este în garanţie şi constructorul trebuie să intervină.

Vom vedea după ce vom expertiza ambele probleme. Dacă este o problemă din construcţie o va remedia constructorul, iar dacă este vorba despre o problemă de întreţinere probabil că o vom remedia noi. Podul însă nu se va închide, nu există pericol pentru circulaţie”.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇