Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, spune că în precampanie a primit în jur de 2,1 milioane de lei, adică 400.000 de euro, din care 100.000 de euro de la USR şi restul, 310.000 de euro, donaţii de la cetăţeni.
Pentru campanie, poate cheltui 660.000 de lei, potrivit legii. El intenţionează să-i împrumute de la bancă.
Primarul Capitalei a fost întrebat în cadrul prezentării raportului de activitate despre ce sume de bani a primit până acum în campania electorală.
”Trebuie să împărţim între precampanie şi campanie, pentru că în precampanie lucrurile sunt reglementate într-o măsură relativ mică de Legea finanţării partidelor (..) În precampanie, am primit aproximativ 2,1 milioane de lei, adică 400.000 de euro, din care 100.000 de euro de la USR şi restul de aproximativ 310.000 de euro de la cetăţeni, prin donaţii de cam 3.000 de oameni, toţi cetăţeni români. care au donat”, a declarat Nicuşor Dan, luni, în conferinţa de presă.
El a precizat despre cheltuielile din precampanie că ”au fost de ordinul 180.000 pe panotajul stradal şi între 150.000 şi180.000 de euro publicitate online, adică postări pe Facebook, iar sondajele şi cercetări focus-grup vreo 30.000 de euro, restul fiind diverse servicii”.
Nicuşor Dan a mai spus că, pentru campanie, lucrurile sunt reglementate de lege.
”Fiecare candidat are voie să folosească pentru poziţia de primar al municipiului 660.000 de lei, pe care intenţionez să îi împrumut şi statul dă această sumă înapoi tuturor candidaţilor care fac 3%.
Pentru moment, am împrumutat de la banca la care am cont o parte din această sumă”, a mai afirmat primarul.
Amintim că vineri candidatul AUR la Primăria Capitalei, Mihai Enache, a afirmat că DNA ar fi început urmărirea penală în cazul lui Nicuşor Dan, după sesizările pe care le-a făcut cu privire la refuzul primarului de a informa opinia publică despre banii pe care i-a cheltuit pentru campania publicitară. Însă DNA a ieşit ulterior cu precizări.
”În dosarul respectiv nu este dispusă efectuarea în continuare a urmăririi penale faţă de nicio persoană. Pe această cale atragem atenţia asupra echilibrului în discursul public pentru a se evita transmiterea unor informaţii de natură a crea aparenţa desfăşurării activităţii DNA altfel decât în cadru legal, în mod echidistant şi imparţial”, a transmis DNA.
Potrivit lui Mihai Enache, Nicuşor Dan ar fi cheltuit pentru panourile publicitare aproximativ 500 de mii de euro, ceea ce acum primarul a dezminţit.
Nicuşor Dan a calificat drept "total neserioasă" plângerea depusă la DNA de contracandidatul său.