Descrisă ca riscantă sau chiar periculoasă, strategia democrată de a ajuta candidaţii radicali pro-Trump la alegerile interne, consideraţi mai uşor de învins la alegerile de marţi, pare să fi dat rezultate.
În Maryland, Dan Cox, care îl susţine pe Donald Trump şi acuzaţiile sale nefondate de fraudă electorală, a beneficiat astfel de cel puţin 1,7 milioane de dolari de la Partidul Democrat pentru a reprezenta Partidul Republican la alegerile intermediare, potrivit unei analize Washington Post. El a pierdut în faţa democratului Wes Moore, primul guvernator de culoare al statului.
În Illinois, nu mai puţin de 34,5 milioane de dolari au fost investiţi în candidatura lui Darren Bailey, susţinut şi de Donald Trump, pentru postul de guvernator, în special prin spoturi publicitare care subliniază legătura sa cu fostul preşedinte şi prezintă rivalii săi drept centrişti moderaţi, scrie AFP.
Datorită unui val de susţinere din partea trumpiştilor, Darren Bailey a câştigat nominalizarea partidului înainte de a fi învins drastic, marţi, de democratul J.B. Pritzker, care l-a descris pe Darren Bailey ca fiind prea periculos pentru a fi guvernator.
Strategia de a interveni în alegerile interne ale partidului advers pentru a promova candidaţii mai slabi nu este nouă, dar a câştigat mai multă atenţie în acest an.
Mulţi o numesc ipocrită, deoarece democraţii şi Joe Biden au insistat public şi în mod repetat că însăşi democraţia este în joc la alegerile intermediare.
Şi ar fi putut la fel de bine să se întoarcă împotriva lor, dacă unii dintre aceşti republicani ar fi creat surpriza câştigând poziţii cheie în anumite state. "Comisia de campanie a Partidului Democrat a primit multe critici, dar se pare că această strategie a dat rezultate", a analizat Steven Maviglio, consultant de strategie.
"A-i ajuta pe cei (care neagă rezultatele alegerilor) să urce pe scară a fost un pariu riscant. Dar a dat roade", adaugă el.
Consultantul se aşteaptă să vadă această tactică folosită mai frecvent în viitor, în ciuda rezervelor detractorilor săi.
"Alegătorii obişnuiţi nu înţeleg toate acestea", a spus el, "dar oamenii care ştiu să conducă şi să câştige campanii nu au limite în ceea ce priveşte strategia". "Este riscant. Nu există nicio îndoială. Este un mare pariu", a adăugat Steven Maviglio.
"Dar, la fel ca majoritatea pariurilor mari, atunci când plătesc, plătesc foarte mult".