Împărțirea ANRE între Popescu și Tudose. Miros de impostură și de SIE

Împărțirea ANRE între Popescu și Tudose. Miros de impostură și de SIE
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

“Ieftin cumperi, ieftin porți” sau “sunt prea sărac să-mi cumpăr lucruri ieftine” sunt doar două dintre zicerile care concentrează o filosofie pe cât de simplă, pe atât de sănătoasă. Calitatea se plătește și este o iluzie a crede că economia la calitate nu se transformă rapid în pagubă.

De aceea, eu nu m-aș uita în primul rând la banii pe care îi câștigă angajații unor instituții cheie, precum ANRE. M-aș uita ce fac de banii aceștia. Iar asta depinde de competența lor.

ASF este un exemplu extrem de grăitor. Nimic din numirile făcute de Parlament în conducerea ASF nu sugerează că ne-am afla într-o situație diferită de marcarea politică a unui teritoriu, strict pe criterii de clientelism politic.

ADVERTISING

Liberalul Virgil Popescu, etern și inamovibil în pofida sinistrei incompetențe, și pesedistul Mihai Tudose, singurul de care poate că lui Marcel Ciolacu îi e frică, și-au împărțit teritoriul energiei, cu sfidarea partenerului mai mic din coaliție, UDMR, pentru protejații lor aleși în mod evident pe criterii de obediență față de feudal, nu pe criterii profesionale.

Dl Niculescu, noul director al ANRE, a terminat Facultatea de Drept la Universitatea Ovidius din Constanța în 1999 și până în 2015 a fost preocupat de legumicultură și agromediu, absolvind mai multe cursuri organizate de Camera Agricolă Județeană Constanța.

Abia în 2016 a descoperit un apetit pentru domeniul energetic, materializat printr-un master la ASE.

Ca experiență profesională, a avut 90% funcții politice, inclusiv de prefect de Constanța, consilier județean și secretar de stat în Ministerul Energiei, precum și multe poziții bănoase de membru CA în companii mamut ca Hidroelectrica, Romgaz, Nuclearelectrica, Administrația Porturilor Maritime, acelea împărțite de partide ca bomboanele pentru premianți.

A fost și director general pentru două SRL-uri din zona energiei, unul din Giurgiu, altul din Constanța, și al unui SA în domeniul cultivării plantelor. Deține acțiuni la mai multe companii din domeniul energetic: Electrica, Romgaz, Nuclearelectrica, OMV Petrom, Transgaz și Transelectrica, la care promite că va renunța.

Ce anume din toate acestea sugerează autentica excelență în domeniul energiei, mai ales într-un moment ca acesta? SRL-ul din Giurgiu, funcțiile politice, cursurile de legumicultură?

Vicepreședintele ANRE Gabriel Andronache este absolvent al Academiei de Poliție și al Colegiului Național de Apărare și a fost vreme de 11 ani militar, la MApN sau SIE, nu e foarte clar.

Potrivit Profit.ro, U.M. 02448, unde dl Andronache spune că a activat, este urmașa de după 1990 a U.M. 0544 București, care până atunci efectua ″operațiuni de aport valutar special″.

După episodul militar, întreaga carieră a domniei sale este un lung șir de numiri politice: consilier, membru în CA-uri și comisii de toate felurile, inclusiv consilier al președintelui ANRP (2018-2019) sau la Paris.

De remarcat câteva poziții din CV: președinte al Consiliului de Administrație al Cuprumin și administrator special al producătorului de componente de muniție pentru armament Metrom SA. A fost desigur consilier al premierului Mihai Tudose, dar și director de cabinet al ministrului PSD al Energiei Constantin Niță.

Din 2019 a fost parcat în conducerea Transelectrica.

Unde sunt competența, excelența în domeniul energiei, ca garanții ale unei activități profitabile pentru societate?

Niciunul nu are studii aprofundate în domeniu, niciunul nu are experiență solidă în domeniu, sunt doi sinecuriști politruci plimbați din funcție în funcție pe bani publici până la trofeul cel mare unde, în schimbul indemnizațiilor amețitoare, să acționeze ca proxy pentru deținătorii puterii reale.

Așa este și la ASF, și la ANPC. Îl auzeam înainte de sărbători pe președintele ANPC, la B1 TV, grăind șugubăț despre faptul că un vierme într-un fruct cumpărat din magazin poate deveni un tovarăș simpatic la vremuri grele.

Este un mod de organizare a statului român valabil de la vârf până în ultima primărie.

Câți dintre miniștrii actuali au reale competențe pentru pozițiile pe care le ocupă? Câți dintre uriaș de mulții secretari și subsecretari de stat sunt minim pregătiți profesional pentru funcție?

Este un stat construit pe sinecuri, capturi politice, clientelism, care îi atârnă de gât precum pietrele de moară.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇