Nu e un capăt de lume că vreme de o lună, pe timpul zilei, este închisă Valea Oltului. Oricât de neplăcut ar fi, este rațional că unele mari lucrări de infrastructură nu pot fi făcute printre mașini și e rațional că vara este nu numai sezonul de concedii, ci și cel mai prielnic pentru lucrări.
Ceea ce transformă însă această măsură într-una foarte greu de suportat și revoltătoare este situația alternativelor, pe drumuri înguste, deja supraaglomerate, cum e DN1, sau cu trenuri care se târăsc cu viteza melcului și, cel mai adesea, oferind călătorilor condiții chinuitoare.
Orice mică perturbare a unui echilibru fragil provoacă un seism în țara cu, de departe, cele mai proaste drumuri din UE, mai ales când măsurile sunt anunțate de pe o zi pe alta și când nu creezi sisteme inteligente care să ușureze situația, după cum a arătat comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.
Nu este TAROM prima companie aeriană ai cărei piloți profită de sezonul vacanțelor și de cererea imensa de călătorii cu avionul pentru a forța revendicări salariale.
Diferența este că piloții TAROM recurg la un protest extrem pentru condiții extreme, care sunt inclusiv periculoase pentru călători. Ceea ce se întâmplă la TAROM nu este doar un moment de pragmatism sindical, ci consecința mulților ani în care compania a fost căpușată, devalizată, golită de competențe și umplută cu clientelă politică.
TAROM a ajuns o companie cu competență puțină și prost plătita, cu avioane îmbătrânite, cu practici vetuste, care are baza pe un aeroport incapabil vreme de două săptămâni să rezolve banala problemă a aerului condiționat în miezul verii.
Că Ministerul de Interne vrea să înăsprească legislația pentru a lupta mai eficient cu consumul de droguri la volan și efectele lui teribile este un lucru bun.
Dar după cum consumul de droguri nu se combate hăituind consumatorul, ci traficanții, la fel șofatul drogat nu se combate bătându-ți joc de oameni nevinovați, așa cum e pe cale să se întâmple.
Înainte de a emite recenta OUG antidrog, MAI ar fi trebuit să ia în calcul ceea ce este o banalitate de multa vreme:
-numărul imens de rezultate fals pozitive ale aparatelor Drugtest, din cauza calității proaste și/sau a sensibilității lor extreme inclusiv la substanțe complet inofensive în concentrațiile dintr-un medicament.
Dimpotrivă, MAI a ținut secret procentul erorilor și în septembrie 2023 a refuzat să furnizeze SpotMedia.ro această informație, încălcând Legea 544.
-subdotarea laboratoarelor INML, din cauza cărora rezultatele unor probe de sânge sunt așteptate luni de zile.
Nu e o nenorocire să rămâi două zile fără permis, spune premierul. Pentru un șofer profesionist poate fi. Pentru un om care are nevoie să se deplaseze pentru o urgență/șansă presantă, poate fi.
Nimeni nu are a judeca cât de grav este pentru cineva să sufere o consecință legală fără a fi vinovat, esențial este că sancțiunea să fie aplicată doar atunci când este în culpă.
Sunt doar trei exemple recente, dintr-o listă cu mult mai lungă, de situații în care se răzbună două categorii de boli cronice.
Pe de-o parte, viciile de fond mereu agravate de toate guvernările tuturor premierilor, acumulate până la nivelul la care sistemele de toate felurile se blochează.
Nimic nu se întâmplă dintr-o singură cauză, ci din cauza acumulărilor cu care și cetățenii s-au obișnuit până la nivelul la care aberația intrase în normalitate.
Iar cea de-a doua boală este heirupismul, adică măsurile luate fără a fi gândite, tăiatul de 4 ori până măsurăm o dată.