Specialiștii în turism critică decizia autorităților de a închide circulația pe DN7 – Valea Oltului, între 8 iulie şi 9 august, pe perioada zilei, în plin sezon al vacanțelor. Ei spun că foarte afectat va fi Sibiul, care are în această perioadă cei mai mulți turiști străini, dar și alte zone turistice și nu înțeleg de ce autoritățile nu au planificat astfel de lucrări în extrasezon, așa cum ar fi fost logic.
- Circulația pe Valea Oltului se închide pentru o lună
- Asociația Pro Infrastructura critică închiderea Văii Oltului și arată ce soluții alternative avea la îndemână CNAIR
Închiderea DN7 în plin sezon al vacanţelor are loc exact când Sibiul are "cei mai mulţi turişti străini, grupuri şi individuali", a declarat, pentru Agerpres, Simina Manea, directorul executiv al Asociaţiei Judeţene de Turism (AJTS).
„Deşi Destinaţia Sibiu rămâne conectată cu sudul ţării via Braşov, prin cele două rute alpine, Transfăgărăşan şi Transalpina, şi alte căi de acces recomandate de aplicaţiile de navigaţie, această decizie spontană a Guvernului de a închide Valea Oltului va avea un impact negativ asupra calităţii călătoriilor în România.
Este regretabil că s-au ales exact cele două luni din an dedicate vacanţelor, în care mobilitatea între regiunile ţării este cea mai mare, din Capitală înspre destinaţii turistice urbane şi rurale, mare - munte. Sunt lunile în care avem cei mai mulţi turişti străini, grupuri şi individuali, care vor fi confruntaţi cu schimbarea itinerariilor de vizitare şi mult mai mult timp petrecut în trafic", a explicat Simina Manea.
Adela Dadu, fost responsabil de marketing al AJTS Sibiu şi unul dintre cei mai cunoscuţi ghizi locali, estimează că cei mai afectaţi vor fi turiştii care vor sosi pe aeroportul din Bucureşti cu avionul, iar costul vacanţelor va creşte.
„Da, afectează turismul, categoric. Cel mai greu va fi pentru turismul de masă, turiştii veniţi în circuite, cu autocarul. Majoritatea ajung pe aeroportul din Bucureşti şi fac transferul înspre Sibiu sau invers, se întorc în Bucureşti. Dacă se închide Valea Oltului, vor fi nevoiţi să aleagă ruta pe Transfăgărăşan sau Braşov, ceea ce va îngreuna şi mai mult traficul.
Creşterea traficului pe aceste rute, inclusiv cu autocare, dar şi cu mult mai multe autoturisme, va duce la ambuteiaje şi chiar accidente. Durata acestor transferuri va creşte şi va afecta întregul program al turiştilor, iar costurile pentru transportatori vor fi mai mari.
Pentru turiştii individuali care fac transferul spre şi înspre Bucureşti, o opţiune bună e transportul feroviar. Din cauza faptului că nu s-a comunicat din timp această decizie, mulţi vor fi luaţi prin surprindere şi vor trebui să găsească tot felul de soluţii. Nu va fi un exerciţiu de imagine prea bun pentru România", a declarat pentru Agerpres ghidul turistic Adela Dadu.
Astfel de lucrări ar trebui programate în extrasezon
Şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism dezaprobă decizia. ANAT consideră că astfel de lucrări, de altfel binevenite, ar trebui programate în extrasezon, după 1 octombrie, pentru a minimiza impactul asupra traficului şi a turiştilor.
În prezent, aceste restricţii afectează grav fluxul de călători către Bulgaria, Grecia şi Turcia, precum şi circulaţia internă în România, dar şi către Europa centrală şi occidentală, se arată în comunicatul transmis de asociaţie.