Jumătate dintre români plănuiesc să-și instaleze sisteme fotovoltaice, în următorii doi ani (sondaj)

Jumătate dintre români plănuiesc să-și instaleze sisteme fotovoltaice, în următorii doi ani (sondaj)
un proiect spotmedia.ro
realizat cu sprijinul
Konrad Adenauer Stiftung

Mai mult de jumătate dintre români (52,2%) intenţionează să instaleze sisteme fotovoltaice în următorii doi ani, iar 40% dintre cei interesaţi au în vedere un buget între 15.000 şi 20.000 de lei pentru fiecare proiect, reiese din datele cuprinse într-un sondaj de specialitate, publicat miercuri.

Potrivit cercetării Atu Tech, o proporţie considerabilă de respondenţi (24,11%) au în plan să-şi instaleze sistemele fotovoltaice în următorii 3-5 ani.

De asemenea, în timp ce aproximativ 40% dintre românii interesaţi de panouri fotovoltaice au în vedere un buget între 15.000 şi 20.000 de lei pentru a finaliza un astfel de proiect, 42% optează pentru un sistem fotovoltaic hibrid, care să le permită să fie conectaţi la reţeaua naţională de electricitate, dar şi să se autosusţină energetic atunci când există breşe în reţea.

În plus, reducerea costurilor energetice şi independenţa energetică sunt principalele argumente care susţin intenţia românilor de a monta un sistem fotovoltaic în spaţiul rezidenţial propriu, dar cei chestionaţi nu consideră că un astfel de proiect poate contribui la creşterea valorii proprietăţii.

Conform sondajului, subvenţiile guvernamentale oferite prin Programul „Casa Verde” reprezintă un argument decisiv pentru doar 16% dintre respondenţi, iar opţiunea pentru soluţii mai economice este sugerată şi de deschiderea utilizatorilor în alegerea unui instalator independent pentru o ofertă financiară mai bună.

ADVERTISING

Totodată, 61% din respondenţi susţin că doresc o soluţie "la cheie", ce include echipamentele şi serviciile de instalare, însă doar 35% şi-ar menţine alegerea chiar dacă ar avea o ofertă mai eficientă financiar de la un instalator independent.

Sondajul a fost realizat în mediul online, la solicitarea Atu Tech (a2t.ro), în perioada august - septembrie 2023, la comanda Atu Tech, pe un eşantion de 1.292 de respondenţi, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban şi rural. Marja de eroare a cercetării este de +/- 2%.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇