Cu peste 15 ani de tradiție și performanțe recunoscute în industria de consultanță în domeniul comunicării, agenția românească independentă Dăescu Borțun Olteanu devine DBO și anunță schimbări în acționariatul companiei. Noua repoziționare consolidează ADN-ul creativ al agenției, Cătălin Rusu intră în acționariat cu 40%, întărind astfel viziunea antreprenorială orientată spre produse proprii și proiecte integrate.
De-a lungul anilor, agenția Dăescu Borțun Olteanu a adus plus valoare industriei de comunicare din România prin dezvoltarea unor noi produse care adresează nișe și comunități profesionale specifice precum Bucharest Gaming Week sau Gaming Video Awards, a contribuit la consolidarea reputației industriilor creative prin implicarea în calitate de partener în Romanian Design Week și alte proiecte culturale de anvergură națională precum reprezentarea României la Bienalele de Artă și Arhitectură de la Veneția și a adresat probleme complexe de business prin soluții inovatoare de comunicare pentru industrii care activează în domenii cu nivel ridicat de risc reputațional.
DBO, care a avut în 2024 o cifră de afaceri cumulată de peste 1,5 milioane Euro, este parte și din All Indie - Alianta de agentii independente, o platformă de agenții care oferă soluții de comunicare 360 pentru actori naționali sau globali pe multiple paliere de expertiză branding (Brand Growers), advertising (Rusu+Bortun), media (Datarevolt), digital & software (Grapefruit) și relații publice. Schimbarea numelui agenției vine la aproape 15 de la înființarea sa ca o modernizare firească în linie cu istoricul organizației și își propune să consolideze capacitatea de răspuns la problemele complexe de comunicare cu care se confruntă astăzi brandurile locale sau globale.
„Transformarea Dăescu Borțun Olteanu în DBO reflectă continuitatea unei viziuni, dar și permanentul proces de reinventare al unei industrii orientate din ce în ce mai mult către rezultate palpabile și rapide. Am avut în agenție mereu predilecția pentru a construi produse proprii — de la Bucharest Gaming Week sau Gaming Marathon la Murmur Hotel — care au creat noi piețe de comunicare atât pentru branduri cât și pentru celelalte de agenții din piață. Vom continua să creăm noi spații de comunicare”, spune Tudor Dăescu, Managing Partner.
Cătălin Rusu, co-fondator Rusu+Bortun, Apollo111 și Brand Growers, anunță intrarea în acționariatul agenției DBO, continuând, astfel, seria de investiții în antreprenoriatul creativ cu ADN local: „Am decis să investesc în DBO din cel puțin două considerente. Căutam de ceva vreme să completez serviciile de advertising (Rusu+Bortun) și cele de branding (Brand Growers) oferite clienților cu partea de PR și comunicare. Specializarea DBO în zona de gaming și tehnologie creează noi contexte de comunicare pentru branduri. Sunt prieten cu Tudor de 30 de ani, colaborez cu el și echipa de aproape 20 de ani și am impresia că lucrăm de multă vreme împreună în Corbeni 3, nu doar de la începutul anului.”
În linie cu noua structură a acționariatului și afilierea la rețele locale de expertiză integrată în domeniul comunicării, DBO își menține angajamentul de a oferi soluții de comunicare orientate către rezultate care să asigure clienților săi o valoare adăugată la nivel reputațional, personalizate în funcție de obiectivele și strategia de dezvoltare a afacerii.
Andrei Borțun, Bogdan Theodor Olteanu și Maria Besnea se retrag din acționariatul companiei, dedicându-se proiectelor proprii în domenii creative conexe.
Noua identitate vizuală a agenției este semnata de Brand Growers. Aceasta păstrează premisa și promisiunea unei abordări personalizate în relațiile de parteneriat cu clienții și transpune într-un limbaj vizual contemporan românesc identitatea agenției.