Schimbări în industria de comunicare din România: Agenția Dăescu Borțun Olteanu devină DBO

Schimbări în industria de comunicare din România: Agenția Dăescu Borțun Olteanu devină DBO
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Cu peste 15 ani de tradiție și performanțe recunoscute în industria de  consultanță în domeniul comunicării, agenția românească independentă Dăescu Borțun Olteanu  devine DBO și anunță schimbări în acționariatul companiei. Noua repoziționare consolidează  ADN-ul creativ al agenției, Cătălin Rusu intră în acționariat cu 40%, întărind astfel viziunea  antreprenorială orientată spre produse proprii și proiecte integrate. 

De-a lungul anilor, agenția Dăescu Borțun Olteanu a adus plus valoare industriei de comunicare  din România prin dezvoltarea unor noi produse care adresează nișe și comunități profesionale  specifice precum Bucharest Gaming Week sau Gaming Video Awards, a contribuit la consolidarea  reputației industriilor creative prin implicarea în calitate de partener în Romanian Design Week și  alte proiecte culturale de anvergură națională precum reprezentarea României la Bienalele de  Artă și Arhitectură de la Veneția și a adresat probleme complexe de business prin soluții  inovatoare de comunicare pentru industrii care activează în domenii cu nivel ridicat de risc  reputațional. 

DBO, care a avut în 2024 o cifră de afaceri cumulată de peste 1,5 milioane Euro, este parte și din  All Indie - Alianta de agentii independente, o platformă de agenții care oferă soluții de comunicare  360 pentru actori naționali sau globali pe multiple paliere de expertiză branding (Brand Growers),  advertising (Rusu+Bortun), media (Datarevolt), digital & software (Grapefruit) și relații publice. Schimbarea numelui agenției vine la aproape 15 de la înființarea sa ca o modernizare firească în  linie cu istoricul organizației și își propune să consolideze capacitatea de răspuns la problemele  complexe de comunicare cu care se confruntă astăzi brandurile locale sau globale.

Transformarea Dăescu Borțun Olteanu în DBO reflectă continuitatea unei viziuni, dar și  permanentul proces de reinventare al unei industrii orientate din ce în ce mai mult către rezultate  palpabile și rapide. Am avut în agenție mereu predilecția pentru a construi produse proprii — de  la Bucharest Gaming Week sau Gaming Marathon la Murmur Hotel — care au creat noi piețe de  comunicare atât pentru branduri cât și pentru celelalte de agenții din piață. Vom continua să creăm noi spații de comunicare”, spune Tudor Dăescu, Managing Partner. 

Cătălin Rusu, co-fondator Rusu+Bortun, Apollo111 și Brand Growers, anunță intrarea în  acționariatul agenției DBO, continuând, astfel, seria de investiții în antreprenoriatul creativ cu  ADN local: „Am decis să investesc în DBO din cel puțin două considerente. Căutam de ceva vreme  să completez serviciile de advertising (Rusu+Bortun) și cele de branding (Brand Growers) oferite  clienților cu partea de PR și comunicare. Specializarea DBO în zona de gaming și tehnologie  creează noi contexte de comunicare pentru branduri. Sunt prieten cu Tudor de 30 de ani, colaborez  cu el și echipa de aproape 20 de ani și am impresia că lucrăm de multă vreme împreună în Corbeni  3, nu doar de la începutul anului.”  

În linie cu noua structură a acționariatului și afilierea la rețele locale de expertiză integrată în  domeniul comunicării, DBO își menține angajamentul de a oferi soluții de comunicare orientate  către rezultate care să asigure clienților săi o valoare adăugată la nivel reputațional, personalizate  în funcție de obiectivele și strategia de dezvoltare a afacerii. 

Andrei Borțun, Bogdan Theodor Olteanu și Maria Besnea se retrag din acționariatul companiei,  dedicându-se proiectelor proprii în domenii creative conexe. 

Noua identitate vizuală a agenției este semnata de Brand Growers. Aceasta păstrează premisa și  promisiunea unei abordări personalizate în relațiile de parteneriat cu clienții și transpune într-un  limbaj vizual contemporan românesc identitatea agenției.