Pe modelul Facebook, și Google va bloca accesul la știri în Canada

Pe modelul Facebook, și Google va bloca accesul la știri în Canada

Google va prefera, la fel ca Facebook, să nu mai afişeze ştiri deloc în Canada decât să plătească publicaţiilor ale căror articole le preia.

Online News Act sau Legea C-18 va începe să-şi facă efectele în şase luni, iar giganţii americani, care au profitat de pe urma publicaţiilor ale căror ştiri le-au preluat, nu sunt deloc fericiţi.

Conform viitoarei legi, platformele online vor fi obligate să negocieze plata unor sume de bani publisherilor ale căror ştiri sunt afişate sau către care se face trimitere prin link-urile postate.

ADVERTISING

Google spune că va elimina toate link-urile către ştiri din cadrul propriilor servicii disponibile în Canada. Sunt incluse aici Google News, Google Search şi Discover. Se va înceta şi operarea serviciului News Showcase.

Spre deosebire de alte regiuni, inclusiv unele ţări europene, unde Google a fost de acord să plătească pentru ştiri, legea din Canada este considerată prea dură de companie.

Decizia Google vine la doar câteva zile după ce şi Meta a anunţat că va bloca accesul la ştiri pe Facebook şi Instagram în Canada, după ce a făcut acelaşi lucru în Australia şi Noua Zeelandă.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Ambele companii folosesc ameninţarea cu blocarea ştirilor ca un instrument de negociere cu guvernele locale, sperând să obţină anumită concesii. Până acum, însă, oficialii canadieni au fost de neînduplecat.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇