Meta a ameninţat că va închide conţinutul de ştiri în Canada, în urma unei noi legi propuse de guvernul canadian.
Compania-mamă a Facebook şi Instagram ar fi obligată să împartă veniturile cu organizaţiile locale de ştiri, conform propunerii legislative C-18, după modelul controversatului Cod de negociere pentru mass-media din Australia, adoptat în 2021.
Legea susţine că platformele digitale au un „dezechilibru de negociere” cu organizaţiile de ştiri şi trebuie să încheie înţelegeri care ar fi apoi evaluate de un organism de reglementare, potrivit Independent.
„Tot ceea ce le cerem giganţilor tehnologici, precum Facebook, este să negocieze înţelegeri corecte cu agenţiile de ştiri atunci când profită de pe urma muncii lor”, a declarat ministrul canadian al Patrimoniului, Pablo Rodriguez.
Cu toate acestea, Meta spune că a fost „surprinsă să nu primească o invitaţie de a participa” la discuţiile despre lege şi susţine că aceasta „prezintă în mod eronat relaţia dintre platforme şi editorii de ştiri”.
Marc Dinsdale, şeful parteneriatelor media pentru Meta Canada, a scris într-o postare pe blog: „Cadrul actualei legislaţii presupune că Meta beneficiază în mod nedrept de pe urma relaţiei sale cu editorii, când de fapt este adevărat contrariul. Postările cu linkuri către articole de ştiri reprezintă mai puţin de 3% din ceea ce văd oamenii în feed-ul lor de pe Facebook, iar canadienii ne spun că vor să vadă mai puţine ştiri şi conţinut politic”.
Dinsdale spune că editorii şi alte întreprinderi postează în mod voluntar pe platformele Meta, ceea ce „la rândul lor le permite să vândă mai multe abonamente şi publicitate”. În prezent, Meta şi Google, pe care această lege le afectează, de asemenea, precum şi Amazon, comandă împreună peste 50% din toţi banii de publicitate în 2022.
Bătălia dintre guvernul canadian şi Meta este asemănătoare cu cea pe care a avut-o cu guvernul australian. Editorilor australieni li s-a interzis să împărtăşească sau să publice conţinut pe paginile lor de Facebook, în timp ce organizaţiile internaţionale de ştiri puteau publica ştiri în mod normal, dar acele ştiri nu erau vizibile pentru utilizatorii din Australia.
În cele din urmă, s-a ajuns la un consens între guvernul australian şi Meta care a permis ca Facebook şi Google să nu fie supuse codului, în schimbul încheierii de către acestea a unor acorduri cu mai multe publicaţii australiene.