Netflix a publicat primul său raport detaliat despre cele mai urmărite producții. Utilizatorii din toată lumea au petrecut 812 milioane de ore urmărind serialul „The Night Agent” („Agentul de noapte”), acest thriller politic fiind cea mai urmărită producție în prima jumătate a anului.
Raportul difuzat de Netflix, denumit „What We Watched”, include un clasament al producțiilor disponibile pe platforma de streaming, în funcţie de timpul petrecut de abonaţi pentru a le urmări.
Este primul material de acest gen difuzat de Netflix și conţine toate titlurile care au înregistrat peste 50.000 de ore de vizionare în prima jumătate a acestui an, relatează BBC.
Cele mai urmărite producții de pe Netflix în primele șase luni din 2023:
- "The Night Agent: Season 1" - 812.100.000 de ore
- "Ginny & Georgia" - 665.100.000
- "The Glory" - 622.800,.000
- "Wednesday" - 507.700.000
- "Queen Charlotte: A Bridgerton Story" - 503.000.000
Raportul "What We Watched" include 18.000 de titluri organizate în funcție de numărul de ore dedicate vizionării în perioada ianuarie - iunie 2023. Conținutul prezentat în acest document totalizează aproape 100 de miliarde de ore de vizionare și include și alte titluri populare, precum "Seinfeld", "Friends" și "The Office".
"The Mother", cu Jennifer Lopez în rolul principal, a fost cel mai urmărit film, având peste 249 de milioane de ore de vizionare.
Conținutul non-english a generat aproape o treime din totalul timpului de vizionare. Totodată, se observă o creștere a interesului pentru titlurile vechi, arată compania. 55% din vizualizări au fost generate de filmele și serialele produse de Netflix, iar 45% din titlurile cumpărate.
Criticat pentru lipsa transparenței asupra performanțelor conținutului difuzat, Netflix a anunțat că va publica acesta gen de rapoarte de două ori pe an.
Directorul executiv al gigantului de streaming, Ted Sarandos, a justificat într-o conferință de presă lipsa de transparență despre popularitatea producțiilor prin încercarea de a clădi afacerea fără a divulga date esențiale concurenței.
Decizia companiei de a publica datele de vizionare are legătură și cu lansarea, anul trecut, a abonamentului separat care include publicitate, serviciu care impune mai multă transparență, întrucât agențiile de publicitate au nevoie de informații despre popularitatea conținutului.
Cu aproape 250 de milioane de abonați la nivel mondial, Netflix este cel mai mare serviciu de streaming din lume.
T.D.