Campania globală de interzicere a partajării parolelor a întrecut toate așteptările și a adus mai mulți utilizatori pe platformă, astfel că Netflix se pregătește să mărească prețul abonamentelor.
Gigantul american de streaming video a atras 8,8 milioane de noi abonați în ultimele trei luni, cu mult peste așteptări și în creștere față de cei 2,4 milioane din același semestru al anului trecut.
Creșterea a continuat chiar și în timpul grevei actorilor și scenariștilor de la Hollywood, care risca să afecteze lansarea unor producții noi, relatează The Guardian.
În aceste condiții, conducerea Netflix și-a făcut calculele și a ajuns la concluzia că piața mai suportă o scumpire a abonamentelor, după cum urmează:
- în SUA prețul abonamentului de bază va crește cu doi dolari, la 11,99 dolari, iar abonamentul premium va fi mai scump cu trei dolari și va ajunge la 22,99 dolari.
- în Marea Britanie abonamentul de bază va crește cu o liră sterlină (1,15 euro) la 7,99 lire (9,17 euro), iar abonamentul premium se va scumpi cu două lire (2,30 euro), ajungând la 17,99 lire sterline (20,66 euro).
În alte țări nu vor fi scumpiri, dar vor surveni câteva schimbări care vor face ca noii utilizatori să plătească mai mult.
Astfel, în Australia prețurile vor rămâne aceleași, însă abonamentul basic nu va mai fi disponibil pentru noii abonați începând de săptămâna viitoare, în încercarea de a-i obliga pe clienți să opteze pentru planuri tarifare mai mari sau pentru cea mai ieftină ofertă, abonamentul cu reclame.
Abonamentul de bază va fi retras și pentru noii abonați din Germania, Spania, Japonia, Mexic și Brazilia, începând de săptămâna viitoare. În SUA, Marea Britanie, Italia și Canada a fost deja retras din ofertă.
În România, abonamentul de bază s-a ieftinit în februarie la 4.99 euro pe lună, faţă de 7.99 de euro, şi nu include reclame, cum se întâmplă în alte ţări.
Netflix a început să blocheze în vară partajarea parolelor de acces. Compania a anunțat că "reacția de respingere" a acestei măsuri a fost mai redusă decât se aștepta.
Platforma a lansat în urmă cu un an abonamentul cu publicitate, preferat de 30% din noii abonați, dar a anunțat că va fi nevoie de timp pentru a clădi "de la zero" acest serviciu.
Rezultatele bune înregistrate de Netflix contrazic temerile că greva de cinci luni declanșată de scenariștii de la Hollywood ar putea afecta încasările companiei. Greviștii nemulțumiți că nu primeau venituri de la platformele de streaming au renunțat la protest, în timp ce actorii încă sunt în negocieri și continuă greva.
Conflictul a dus la întârzieri și anulări care "au mușcat" din cheltuielile pe acest an ale Netflix. Gigantul intenționează să investească 13 miliarde de dolari în conținut în 2023, față de 17 miliarde cât plănuia la începutul anului.
În schimb, veniturile obținute de Netflix se ridică la 8,54 de miliarde de dolari, în linie cu așteptările conducerii. Profitul net a crescut cu 20%, la 1,68 miliarde de dolari în al treilea trimestru, depășind nivelul prognozat, iar prețul acțiunilor Netflix a crescut cu peste 11% în tranzacționarea după program.
T.D.