La mai bine de patru ani după ce fondatorii Instagram au părăsit compania, aceştia s-au întors cu o nouă aplicaţie. Kevin Systrom şi Mike Krieger au anunţat marţi lansarea Artifact, o aplicaţie ce promite „un flux de ştiri personalizat” alimentat de inteligenţa artificială, relatează CNN.
Într-o postare pe Instagram, Mike Krieger a declarat că el şi Kevin Systrom „au lucrat cu o echipă talentată” timp de mai bine de un an pentru a lansa acest serviciu.
O listă de aşteptare pentru a intra în aplicaţie s-a deschis marţi pentru public.
"Lăsăm treptat oamenii să intre, pe măsură ce ne extindem", a scris Krieger.
Spre deosebire de Instagram, aplicaţia se concentrează mai degrabă pe articole decât pe fotografii.
Artifact va recomanda conţinut pe baza domeniilor de interes ale utilizatorilor şi va permite discuţii cu prietenii, potrivit Platformer, primul site care a anunţat lansarea.
Un feed principal va afişa articole populare de la organizaţii media mari până la bloggeri mai mici, iar feed-ul unui utilizator va deveni mai personalizat în funcţie de ce articole accesează acesta.
Lansarea vine într-un moment de activitate renăscută în lumea social media.
În urma tulburărilor şi a incertitudinii de la Twitter sub conducerea noului proprietar Elon Musk, o serie de servicii mai noi au ajutat utilizatorii să primească ştiri şi actualizări personale într-un feed.
Între timp, ascensiunea rapidă a TikTok continuă să forţeze numeroase aplicaţii, inclusiv Instagram, să îi copieze caracteristicile.
Platformer spune că Artifact este "un TikTok pentru text" şi, posibil, "chiar un atac-surpriză asupra Twitter".
După ce au lansat Instagram împreună în 2010, Kevin Systrom şi Mike Krieger au vândut aplicaţia către Meta pentru 1 miliard de dolari în 2012. Cei doi au părăsit Instagram în 2018, informaţiile apărute la acea vreme sugerând că plecarea s-a datorat tensiunilor cu CEO-ul Mark Zuckerberg cu privire la direcţia aplicaţiei şi la dorinţa de a o încorpora mai mult în Facebook.
"Una dintre caracteristicile-cheie ale Instagram a fost independenţa şi unicitatea sa faţă de Facebook. Fondatorii au avut foarte mare grijă de acest lucru", a declarat la vremea respectivă pentru CNN Debra Aho Williamson, analist principal la eMarketer.
De atunci, Systrom şi Krieger au creat o firmă axată pe aplicaţiile sociale ale viitorului, potrivit Platformer. Artifact este primul produs al acestei companii.