Departamentul pentru Situații de Urgență a lansat duminică, în formă actualizată, aplicația DSU. Aceasta conține mai multe tipuri de alerte, dar și alte informații. Aplicația este disponibilă atât pe telefoanele cu sistem de operare Apple, dar și Android și poate fi descărcată gratuit.
Prin intermediul aplicației, utilizatorii
- pot primi mai multe tipuri de alerte
- pot afla care sunt atenționările meteorologice curente
- pot afla cum să reacționeze în situații de urgență pe baza informațiilor regăsite pe Platforma Națională de Pregătire pentru Situații de Urgență „Fii pregătit”
- pot afla cum să acorde primul ajutor
- pot avea acces continuu la știri de ultimă oră, venite direct din partea tuturor structurilor cu competențe în gestionarea situațiilor de urgență
Cum se folosește noua aplicație:
Aplicația este disponibilă atât în limba română, cât și în limba engleză și este împărțită în mai multe secțiuni.
- Prima secțiune este destinată știrilor ce prezintă informații cu privire la evenimentele curente de la nivel național. Departamentul pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și structurile subordonate, Inspectoratul General de Aviație vor putea oferi informații și știri de ultimă oră utilizatorilor.
- Harta interactivă, din cea de a doua secțiune, vine în ajutorul cetățenilor și oferă informații despre cele mai apropiate puncte cheie, de maximă importanță, precum: unități de primiri-urgențe (UPU), spitale, unități de pompieri, baze și refugii salvamont, adăposturi de protecție civilă, stații de ambulanță, unități de poliție și jandarmerie, farmacii non-stop. Astfel, prin selectarea unui punct de interes de pe hartă, se poate utiliza navigarea direct din aplicație, cu ajutorul Apple Maps, Google Maps sau Waze. Mai mult, prin modulul de raportare, cetățenii pot veni în sprijinul serviciilor de urgență. Dacă au fost martorii unei situații de urgență, utilizatorii aplicației pot trimite în timp real fotografii, clipuri video și/sau mesaje. În acest timp, un operator va analiza conținutul raportului. Atenție însă! Raportarea nu reprezintă un apel de urgență! În această secțiune se regăsește și opțiunea de apelare directă la numărul unic de urgență 112.
- În cadrul secțiunii „Învață”, cetățenii pot afla cum să reacționeze în fața celor mai frecvente situații de urgență. Aici sunt prezentate ghiduri de comportare în caz de cutremur, inundații, incendii, avalanșă, ger/viscol, acordarea primului ajutor și măsuri salvatoare rapide care pot fi luate în cazul unei situații de urgență. Lecțiile au informații utile, clipuri video, animații și ilustrații pentru a face învățarea populației cât mai ușoară.
Noua aplicație poate fi descărcată de aici:
App Store https://apps.apple.com/ro/app/dsu/id1663813906
Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=com.orson.dsu
Noua versiune a aplicației a fost lansată cu ocazia împlinirii, duminică, a 9 ani de activitate a Departamentului pentru Situații de Urgență. Prima versiune a apărut în 2016, fiind la acea vreme singura sursă de informare oficială pe segmentul pregătirii comunităților în fața pericolelor iminente.