Etapa a doua de vaccinare a început cu erori. Platforma nu merge, doritorii nu se pot programa, iar Guvernul a adoptat târziu legislația (Foto)

Etapa a doua de vaccinare a început cu erori. Platforma nu merge, doritorii nu se pot programa, iar Guvernul a adoptat târziu legislația (Foto)

În etapa a doua de vaccinare sunt incluse persoanele peste 65 de ani, pacienții cu boli cronice și angajații care se consideră că desfășoară activități în domenii esențiale.

Etapa 2 a început teoretic vineri, la ora 15:00, cu programarea. Autoritățile au spus că din acest moment, persoanele din aceste categorii pot să vadă centrele disponibile și să se programeze.

Doar că în primele ore platforma a dat erori sau a fost cu totul indisponibilă. Abia după ora 18:00 STS a anunțat că ea este funcțională. Peste 6 milioane de români se încadrează în această etapă.

Autoritățile fac precizări despre vaccinarea antiCovid în sarcină şi în timpul alăptării

În primul rând, în sistem nu a fost modificată etapa în care ne aflăm. Astfel, și la 20 de minute de la startul etapei a doua, platforma arată că suntem încă în etapa 1.

Foto: captură ecran, platforma de vaccinare încă nu e în etapa a doua

…Asta când totuși merge. Pentru că, de cele mai multe ori, utilizatorii au fost întâmpinați de mesaje cu erori.

Foto: captură ecran, una dintre erorile care îi întâmpină pe utilizatori
Foto: captură ecran, o altă care îi întâmpină pe utilizatori

Folosind un alt browser de Internet am reușit să accesăm etapa a doua după o jumătate de oră, dar la primul click ne-a întâmpinat o nouă eroare.

Foto: captură ecran, pe Mozilla Firefox platforma a ajuns în etapa a doua, dar tot nu merge să te programezi. Pe Chrome nu apare deloc etapa a doua.

În plus, a fost modificată doar cifra, nu și textul. Astfel, românii pot fi derutați să afle că tot doar personele juridice din domeniul sănătății și social pot fi vaccinate.

Foto: captură ecran, chiar dacă anunță și platforma că suntem în etapa a doua, nu a fost modificat și textul prin care e anunțat cui se adresează

Abia după peste jumătate de oră de încercări continue, un utilizator a reușit să își facă un cont. Platforma merge însă extrem de greu și până la programare pare că mai e cale lungă.

Sursă: SpotMedia.ro

Când într-un final s-a încărcat formularul, a apărut o altă problemă: nu există decât opțiunea pentru a programa persoane juridice…

Foto: captură ecran, platforma nu este pregătită pentru noile categorii de pacienți

Într-un final, după o oră de eforturi continue, utilizatorii sunt rugați să încerce mai târziu.

Foto: captură ecran, utilizatorii sunt informați că momentan nu se pot programa

Cabinetele medicilor de familie au avut puțin mai mult noroc

În jurul orei 16:15, SpotMedia.ro a aflat de la unele cabinete de medicină de familie că au început să poată face programări. Orele la care pacienții se pot programa se epuizează însă rapid.

Nu aceasta a fost însă experiența tuturor utilizatorilor. Un cititor SpotMedia ne-a povestit că la 16:25, după aproape o oră jumătate petrecută pe platforma, când credea că a reușit să bage toate datele cerute, a primit mesajul că programarea nu a fost validată și a fost și scos de pe platforma.

Când a vrut totuși să o ia de la capăt, a realizat că platforma nu mai funcționează și atunci când dorea să acceseze secțiunea pentru programări era redirecționat spre o pagină informativă.

Problemele continuă și după ora 17:00, când platforma din nou nu mai procesează datele.

Foto: captură ecran, platforma rămâne blocată și după ora 17:00

Surse SpotMedia de la nivelul Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea ne-au declarat, după ora 17:30, că încă se lucreaza la remedierea problemelor și ”în scurt timp” se estimează că va deveni pe deplin funcțională.

Întâietate pentru firme?

Un altul ne-a transmis, că la 16:40, că în timpul în care completa datele i-a apărut mesajul ”Acum suntem în Etapa 2 din 3 a vaccinării anti COVID-19. Programarea vaccinărilor este deschisă acum numai persoanelor juridice din domeniul sănătății și social” și că apoi nu a mai putut continua completarea formularului.

Asta ar putea însemna că firmele au primit întâietate să-și vaccineze angajații. Nu exită însă la acest moment nicio informație oficială că vârstnicii și pacienții cu boli cronice nu se pot programa.

Ba chiar la 16:26 pe pagina oficială de Facebook RoVaccinare a fost postat un material informativ despre cum se face programarea la vaccin exact pentru cei peste 65 de ani sau care suferă de o boală cronică.

Ai peste 65 de ani? Suferi de o boală cronică?Te încadrezi în Etapa a II-a de vaccinare!Iată cum te poți…

Posted by RO Vaccinare on Friday, January 15, 2021

Programările făcute rămân valabile?

Pe pagina de Facebook RoVaccinare, numeroși utilizatori se plâng că nu doar că nu funcțuionează platforma, dar nici la telefon nu răspunde nimeni.

”Platforma nu funcționează, numerele de call center din diverse județe sunt nefuncționale. Felicitări pentru buna organizare! O echipă competentă și implicată aveți!”, e unul dintre comentarii, transmis într-o notă ironică.

”Platforma ca platforma, dar telefoanele au căzut și ele. Nu mai răspunde nimeni”, este un altul.

O companie se oferă să acorde asistență statului: ”Pe linkul de programare serverul este jos de câteva ore. Telefonic, serverul este jos, când se apasă tasta 1, apelul se termină. Dacă aveți nevoie de ajutor, ne oferim noi voluntar să rezolvăm problema. Măcar până atunci, nu mai promovați o pagină nefuncțională”.

La ora 17:40, administratorii paginii au răspuns valului de reproșuri, motivând că încă se face transferul de date.

”În acest moment se transferă datele din aplicația de programare pentru prima etapă, in aplicația de programare pentru cea de-a doua etapă de vaccinare. Va rugăm să reveniți! Vă mulțumim pentru ințelegere!”.

Mesajul a produs furie printre mulți, care spun că este o bătaie de joc, dar și confuzie. Unii utilizatori spun că au reușit să se programeze accesând platforma de pe telefon.

”Pentru cei care încercați să vă conectați și nu merge, încercați cu acest link pe smartphone. După ce vă logați, creați beneficiarul/ii. Când beneficiarul e salvat, apare automat butonul”Programează”. https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/auth/login

Eu am reușit, dar doar prin logare în platformă de pe telefon. De pe laptop nu am reușit, când apăsam butonul de programare, eram trimisă din nou pe Home page”, spune o utilizatoare.

Se pare că această metodă funcționează, însă acum oamenii întreabă dacă programările lor rămân valabile sau vor fi pierdute la ”transferul de date”. Nu au primit niciun răspuns.

Explicațiile STS pentru startul ratat al etapei a doua de vaccinare

După o oră în care mulți români au încercat degeaba să se programeze pentru vaccinul COVID, STS a venit cu o explicație. Din comunicatul instituției aflăm că problema e că abia acum e făcută actualizarea datelor din etapa întâi în etapa a doua.

”Având în vedere că trecerea de la prima etapa s-a realizat începând cu orele 15:00, în acest moment se realizează transferul tuturor serviciilor de pe platforma disponibilă pentru etapa 1 pe varianta actualizată pentru etapa 2.

Facem precizarea că platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ nu s-a blocat din cauza numărului de accesări multiple, fiind în procedură de actualizare.

Specialiștii STS desfășoară activitățile tehnice necesare pentru asigurarea funcționării în condiții de siguranță a platformei de programare la vaccinare”.

La 18:09, STS a transmis un nou comunicat prin care anunță că platforma a devenit funcțională.

Erori și de la Guvern

În orice caz, la acest moment nu există legislația pentru cea de-a doua etapă a vaccinării.

Guvernul s-a reunit vineri la 14:00, într-o ședință online, pentru a adopta ordonanța de urgențe necesară pentru organizarea centrelor de vaccinare, finanțarea lor sau recrutarea și plata personalului medical.

Abia la ora 18:05 ministrul Sănătății Vlad Voiculescu a ieșit să anunțe că ordonanța urmează ”în scurt timp să fie publicată în Monitorul Oficial”.

Cum se fac programările

Sperăm însă ca problemele să se rezolve curând, așa că vă prezentăm în cele ce urmează procedura de urmat. Programările se fac pe https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/auth/login, prin medicul de familie sau sunând la call center la numerele disponibile AICI. În București se poate suna și la 021.414.44.25, dar se pot face programări și prin structurile de asistenţă socială de la nivelul primăriilor de sector.

Pe platforma de vaccinare, fiecare persoană va afla centrul și punctul de vaccinare la care trebuie să meargă.

Programarile se mai pot face de către un aparținător, care poate înscrie în contul lor mai multe persoane din familie.

De asemenea, programarea mai poate fi făcută și de către angajator pentru angajaţii din domeniile considerate esențiale pentru economie.

Un sfert din totalul de angajaţi sunt eligibili pentru etapa a doua de vaccinare. Cei mai mulți sunt în administrația centrală

După programare, vaccinarea în sine va începe pe 18 ianuarie, dar vârstnicii din centrele rezidențiale din București vor fi vaccinați azi de echipe mobile.

Persoanele eligibile se pot programa pentru vaccinare, indiferent dacă au sau nu asigurare de sănătate.

Autorităţile anunţă că, în România, sunt active 309 centre cu 413 puncte de vaccinare.

Dintre acestea, 60 de centre, cu 84 de puncte de vaccinare sunt organizate de Ministerul Apărării Naționale (MApN), iar 39 de centre, cu 45 de puncte de vaccinare, de Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Prefectura Capitalei anunță câteva puncte de vaccinare

Centrele de vaccinare anunţate pentru Bucureşti sunt deocamdată:

  • Spitalul Clinic Colţea (centrul ambulatoriu pentru sportivi) – 1 centru cu trei puncte de vaccinare / Calea Dudeşti, nr.104-122, Bucureşti
  • Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca – 1 centru cu două puncte de vaccinare / Calea Floreasca, nr. 8, Bucureşti
  • Institutul Naţional de Boli Infecţioase Prof.Dr Matei Balş – 1 centru cu patru puncte de vaccinare / Strada Dr. Calistrat Grozovici, nr.1, Bucureşti
  • Institutul Peneumofiziologie Marius Nasta – 1 centru cu patru puncte de vaccinare / Şoseaua Viilor, nr.90, Bucureşti
  • Spitalul Obregia – 1 centru cu două puncte de vaccinare / Aleea Argeşelu, nr.8, Bucureşti
  • Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperarea Capacităţii de Muncă – 1 centru cu trei puncte de vaccinare / Strada Panduri, nr.22, Bucureşti
  • Spitalul Universitar de Urgenţă – 2 centre cu cinci puncte de vaccinare / Splaiul Independenţei, nr.69, Bucureşti.

Ce se întamplă într-un centru de vaccinare:

La intrarea într-un punct de vaccinare, pacienților li se va lua temperatura iar cei cu peste 37,3 grade vor fi reprogramați.

Va exista un punct de recepție unde registratorul va verifica programarea în baza CI, persoana programată va completa un chestionar de triaj și va primi un formular de consimțământ informat;

Va fi și un punct de triaj medical: medicul va face un triaj medical. În caz de contraindicații, persoana va fi reprogramată. Altfel, în urma triajului, persoana programată va citi și semna formularul de consimțământ;

La punctul de vaccinare: se scanează datele personale, se administrează vaccinul, se completează Registrul Electronic Național de Vaccinare și se generează adeverința de vaccinare;

Apoi, persoana respectivă va merge într-un punct de supraveghere unde va sta 15 minute. În caz de reacții adverse, medicul va face o investigație medicală.

După ce primesc prima doză de vaccin, persoanele vaccinate vor fi informate pe email sau sms și prin medicul de familie despre când trebuie să revină pentru rapel.

Pentru prima etapă de vaccinare a fost realizată o hartă cu toate punctele de vaccinare disponibile. Rămâne de văzut daca și pentru etapa următoare se va proceda la fel. HARTA este disponibilă AICI.

În prima etapă de vaccinare, care a început la data de 27 decembrie 2020, până la data de 14 ianuarie, s-au vaccinat 67,5%, repectiv 168.705 persoane, din totalul estimat de 250.000 persoane eligibile pentru vaccinare.

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro: