Probleme pe aeroportul din Otopeni după pana IT: Zeci de oameni au dormit în terminale, curse anulate și multe întârzieri

Probleme pe aeroportul din Otopeni după pana IT: Zeci de oameni au dormit în terminale, curse anulate și multe întârzieri
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Pana IT globală a afectat și servicii din România. Zeci de oameni au dormit, vineri noapte, în Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni, după ce zborurile le-au fost anulate. Iar problemele continuă și sâmbătă.

Cozile de la check-in, îmbarcare și bagaje s-au întins pe zeci de metri, transmite Digi24.

Asta în condițiile în care zeci de oameni au dormit în Aeroportul Otopeni, vineri noapte, după ce șapte zboruri au fost anulate și mai multe curse au avut parte de întârzieri.

ADVERTISING

Tabela cu informații despre plecările de pe Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni este și sâmbătă o imagine dezolantă pentru pasageri.

Două curse spre Londra au fost deja anulate, iar toate celelalte zboruri au avut întârzieri, până la ora difuzării acestei știri.

Screenshot_20-7-2024_131841_www.bucharestairports.

Foto: BucharestAirports.ro

Problema este cauzată de o pană IT globală, care a afectat zboruri din întreaga lume.

În total, din peste 110.000 de zboruri comerciale programate vineri, peste 23.900 au fost întârziate și 50.000 de curse au fost anulate. Comparativ, 2.000 de zboruri au fost anulate, joi, înainte de problemele software, arată o analiză realizată de Cirium și citată de Reuters.

ADVERTISING

Pana IT globală a afectat și alte instituții, cum ar fi spitale, bănci și burse de valori.

Aceasta s-a produs, vineri, de la o actualizare de software defectuoasă, care a afectat sistemul de operare Windows al Microsoft și a venit de la compania americană de securitate cibernetică CrowdStrike.

Problema a dus la apariția erorii cunoscute ca „ecran albastru al morții”, deoarece computerele nu puteau porni.

ADVERTISING

Defecțiunea a fost identificată și rezolvată, astfel că începând de vineri seară unele servicii au început să își revină. Însă este posibil ca efectele să se întindă pe mai multe zile.

Anunțul Wizz Air

Compania Wizz Air a anunțat, sâmbătă, că sistemele sale informatice sunt acum în curs de revenire, iar cei care au fost afectați vineri de anularea zborurilor ca urmare a penei globale a serviciilor IT vor beneficia de o rambursare de 120% în formă de credite Wizz, potrivit unui comunicat de presă.

„În urma eforturilor depuse de echipa Wizz Air ca răspuns la întreruperile de sistem la nivel mondial cauzate de un furnizor extern, Wizz Air se bucură să confirme că sistemele sunt acum în curs de revenire”, precizează compania.

„În conformitate cu politica noastră şi chiar dacă cauza întreruperii a fost în afara controlului nostru, clienţii ale căror zboruri au fost anulate vor primi automat o rambursare de 120% sub formă de credite WIZZ în termen de 24 de ore de la ora programată a zborului.

În cazul în care un client doreşte să îşi reprogrameze zborul în loc să primească o rambursare, trebuie să apeleze linia centrului de relaţii clienţi pentru asistenţă specială”, mai transmite operatorul low-cost.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇